DIP! (34/35)

Wordt er nog een beetje gelopen door ondergetekende? Nee, niet echt! Ik moet eerlijk bekennen dat ik inclusief vandaag al bijna twee weken niet meer gelopen heb. De reden(en) daarvan? Geen idee, het lijkt erop dat ik in een behoorlijke loop- en sportdip ben beland en dat heeft onder andere te maken met het feit dat ik na vier weken vakantie moeite heb om weer in het normale ritme te komen maar zeer zeker ook met het ontbreken van een echt doel. Ik heb me weliswaar ingeschreven voor de halve marathon van Eindhoven en de Zevenheuvelenloop maar dat is elk jaar vaste prik en niets speciaals. En wat betreft de Drachenlauf, die doe ik puur als training.

Het wordt gewoon hoog tijd dat ik te horen krijg of ik wel of niet ingeloot ben voor de marathon van Londen. Een ‘Yes or No’ (zeer waarschijnlijk een No!) begin oktober zal namelijk mijn trainingsschema van de komende maanden gaan bepalen.

Voor de die-hards, in week 34 (en ja, dat is hxc3xa9xc3xa9l lang geleden) werd er wel nog gesport. Op maandag liep ik een heerlijke 5 km waarbij ik elke kilometer iets harder ging. De laatste en tevens de snelste kilometer ging in 4:48 en in totaal liep ik 26:36 met een gemiddelde van 5:19 per kilometer. Op dinsdag fietste ik 20 minuten en deed ik drie rondjes fitness. Op woensdagavond liep ik bij bijna 30 graden een moeizame 5 kilometer in 32:16, zie het verschil met twee dagen ervoor.

Enfin, vandaag, euh, morgen ga ik weer lopen, echt waar…

Foto via

