Herhaling (Pukkelpop II)

En jawel hoor, met 25 graden is het veel fijner om bandjes te kijken op een grote festivalwei. De lagere temperatuur kwam de sfeer ten goede en joepie, omdat niet iedereen in de schaduw bleef hangen verdeelde het publiek zich beter over het gehele terrein en dat zorgde er dan weer voor de dat de doorstroom her en der een stuk beter geregeld was. Gisteren gingen een aantal bands op herhaling voor mij en zag ik onder andere…

Delphic: Tijdens Polsslag klonk hun mix van indie en dance best braafjes maar nu klonk het al een stuk lekkerder, de heren leken ook een stuk losser en dat kwam hun podiumpresentatie ten goede.
Glasvegas: Voor het eerst live gezien en wat baal ik dat ik ze niet eerder in een klein zaaltje zag. Hun shoegaze achtige alternatieve rock (lang leve wikipedia) bracht me af en toe in hogere sferen.
Vampire Weekend: Deze band stond onlangs in het voorprogramma van Blur maar toen liet ik ze aan mij voorbijgaan. In de Marquee gingen ze gisteren op herhaling. Helaas moet ik al vanaf de eerste luisterbeurt van hun cd aan Paul Simon en zijn Graceland denken en dat gevoel kwam ook nu bovendrijven. Het klonk heel goed maar raakte me niet. Tijd dus om te chillen met vriendin Lisa in de Shelter tent :-)
Placebo: Met de band van Brian Molko heb ik altijd een soort haat liefde verhouding gehad, de oude cd’s staan hier in de kast, het nieuwere werk vond ik altijd maar zozo en live zag ik ze alleen op festivals en ook niet altijd in beste doen. Na Pinkpop had ik mezelf beloofd dat ze op herhaling zouden gaan en in gezelschap van Lisa, Marco en Erik genoot ik van oud en nieuw Placebo werk en ondanks hele zere voeten en onderbenen (mijn rechter knie vindt dit festival niet echt leuk en laat dat goed merken!) maakte ik zelfs nog een dansje.

Vandaag wordt het helemaal een rustig dagje want veel ‘must see’ bandjes staan er niet op mijn lijstje. Wel zo lekker want ondanks dat ik thuis in mijn eigen bedje slaap word ik misschien toch een beetje te oud voor dit soort ‘we beginnen om 12.00 u. en houden er pas om 02.00 u. mee op‘ festivals :-)

