One Step Beyond (22)

Na een hectische rare week snel even de trainingsbalans opmaken… Ik liep drie korte rondjes van 5 kilometer of iets minder (waarover later meer) en fietste een PR toen ik woensdag in de sportschool was. Vooraf deed ik weer trouw mijn fitnessoefeningen. Dat fietsen begint me steeds beter te bevallen, het zorgt voor flink wat kracht in mijn benen en het is een goede aanvulling op mijn drie looptrainingen per week. Die hou ik er, mits er tijd voor is, nog even in!

Dinsdag liep ik samen met Marco het vaste 5 kilometer rondje. Net als vorige week versnelden we na elke kilometer een minuut en na 30:42 minuten waren we bij het eindpunt. Toch mooi 1 minuut en 3 seconden sneller dan vorige week. Applausje voor Marco :-)
Op donderdag liep ik voor de eerste keer met mijn nieuwe gadget, de Garmin Forerunner 405. En ja, ik heb altijd geroepen dat ik zoiets onzin vond voor een huis-, tuin- en keukenloper maar ik vond het een mooie beloning voor mezelf na het halen van de finish in Rotterdam. Het is een fraai staaltje techniek maar ik snap er nog niet zo heel veel van. De komende weken zal ik nog vaak met mijn neus in de handleiding zitten en tijdens de 12 uurs estafette is er vast tijd om vragen te stellen aan Ronald en Ron die me ook voorafgaand aan de aankoop al van tips hebben voorzien. Ik ben na donderdag wel een illusie armer want mijn vaste 5 kilometer rondje blijkt maar 4.76 kilometer te zijn. Ach ja, weten we dat ook weer.
Vandaag ben ik netjes doorgelopen tot het 5 kilometer punt was en dat bereikte ik na 27:03 minuten met 5:25 per kilometer en 325 verbrande caloriexc3xabn op de klok. Een Pinkpop burger zal vast iets meer bevatten…

Komende week ga ik langzaam de kilometers wat opvoeren. Vertelde ik vorige week nog dat ik twee estafettes in de agenda heb staan, daar is inmiddels een derde bijgekomen. Ik ga samen met Rob en Andrxc3xa9 een zogenaamde estafette triathlon doen op 2 augustus in Eupen. Rob gaat 2,5 kilometer zwemmen, Andrxc3xa9 80 kilometer fietsen en als die twee uitgerust op een terras zitten loop ik 21 kilometer door Eupen en omgeving. Ook weer iets om naar uit te kijken dus!

Maar eerst morgen naar Pinkpop. In mijn achtertuin kijken naar Madness (want ik was ooit een ska girl), White Lies (omdat ze op Pukkelpop en in de Botanique laatst geweldig waren) en Pendulum (die ik niet ken maar wat lekker klinkt) en wellicht nog wat andere bandjes (nee, niet Krezip!) en genieten van het weerzien met vrienden en bekenden.

NB: De foto is gemaakt door Andrxc3xa9 na afloop van de Heideloop. Het levert rare reacties op als mijn dreamduo maatje niet naast me loopt terwijl ik dat broekje aan heb :-)

