Leuke (hardloop) vooruitzichten (21)

De zomer is in het land! Dat wordt dus weer smeren met factor 50 als ik naar buiten ga voor een rondje hardlopen. Of gewoon zoals gisteravond, wachten tot de zon weg is. Net voor negenen vertrok ik voor een rondje van 10 kilometer en dat ging verbazingwekkend goed. Natuurlijk was het nog warm maar het scheelt enorm als de zon niet meer zo fel is. Na 56:06 stond ik weer voor de voordeur en was ik alle muizenissen van die dag kwijt!
Vrijdag liep ik samen met Wendy een rondje Heideloop. De zware wedstrijd van zondag was ik alweer vergeten maar die kwam na een aantal kilometer weer rap opzetten. Ik zag nu pas goed hoe zwaar het parcours was geworden ten opzichte van vorig jaar en snapte ineens waarom iedereen een stuk langzamer was dan tijdens de 2008 editie. Met hangen en wurgen (ondergetekende had het zwaar, Wendy deed uit de losse pols nog 7 versnellingen…) waren we na circa 10 kilometer en 1:01:26 terug bij het beginpunt. Dit rondje wil ik voorlopig niet meer zien!

Geheel tegen mijn gewoonte liep ik de afgelopen week trouwens twee dagen achter elkaar. Nadat de osteopaat wat gekraakt had in mijn rug (met succes want de klachten zijn weg!) mocht er op woensdagavond niet gelopen worden. Dat haalde ik op donderdagmiddag samen met Marco in. We liepen een rondje van 5 kilometer (31:45) waarbij we elke kilometer een minuutje versnelde. Zo werd het voor beiden een zware training en dat had mede te maken met het feit dat deze afgewerkt werd onder een stralend zonnetje.
Aan het begin van de week werd er ook nog flink hard gefietst, een heuvelprogramma dat verbazingwekkend goed ging. Tijdens de fitnessoefeningen gebruikte ik voor het eerst weer zwaardere gewichten die de dagen erna voor fikse spierpijn zorgden.

Wat staat er nog op de planning in de maand juni? Allereerst een 10 kilometer wedstrijd tijdens de Pepijnloop in Echt op vrijdag 5 juni. Ik liep er ooit een 5 kilometer en het is een van de weinige wedstrijden in de buurt waar je een vlak parcours kunt lopen.
Twee weken later vertrek ik richting Driebergen (daar staat mijn logeerbed) en Den Haag voor de 12 uurs estafette op zaterdag 20 juni. Leuk, ik heb er heel veel zin in! Net als in de estafetteloop Vaals – Venlo een weekje later. Met zes andere deelnemers onder de naam Ratatouille Running Team lopen in mijn eigen provincie waarbij ondergetekende de tweede etappe van Wijlre naar Nuth voor haar rekening neemt. Het schijnt de meest heuvelachtige etappe te zijn die 13.8 kilometer lang is. Maar heel speciaal voor mij omdat de route door het dorp komt waar ik een groot deel van mijn jeugd heb rondgebracht (Hulsberg) en eindigt in Nuth waar ik tot mijn 10e gewoond heb.

Leuke (hardloop) vooruitzichten!

Foto via

