Bingo (18)

Het is me gelukt! De site van de Londen marathon lag weliswaar maandag vrijwel de hele dag plat maar op dinsdagochtend kwam ik er met veel moeite en tig keer F5 drukken na ongeveer 30 minuten door. Samen met 119.999 andere gelukkigen mag ik begin oktober meeloten voor deelname aan de Londen marathon in april 2010. Kleine kans natuurlijk dat ik ingeloot word maar de eerste stap is gezet. Iets minder moeite kostte het om me in te schrijven voor de Tilburg Ten Miles op 6 september en de halve marathon van Eindhoven op 11 oktober, dat was binnen 5 minuten geregeld.

De afgelopen week trainde ik vier keer. Maandag fietste ik 20 minuten en deed ik trouw mijn drie rondjes fitness. Helaas wilde mijn nek niet zo meewerken dus het werden drie rondjes met lichte gewichten. Inmiddels gaat het iets beter met mijn nek maar zo af en toe heb ik er nog last van. Wellicht dat ik mijn osteopaat maandag even moet bellen… Het weerhield me eroverigens niet van om drie keer te lopen want dan heb ik nergens last van.
Dinsdag mocht ik op de loopband 3×3/2/1 en 2×1 lopen waarbij ik startte op 10 per uur en de laatste twee minuten op 15 en 16 kilometer gelopen moesten worden. Maximale hartslag was 174 en mijn gemiddelde was 147. Het programma was iets onder mijn normale niveau maar ik vond het zwaar zat.
Donderdagavond ben ik voor het eerst sinds Rotterdam weer eens wat langer de deur uit geweest. Ik heb een rondje van circa 15.5 kilometer gelopen vanuit Hoensbroek, richting Amstenrade, Merkelbeek, Bingelrade en Brunssum. Het was zwaar en dat lag niet alleen mijn vermoeide benen. De vijf heuvels in het parcours hakten er behoorlijk in waardoor ik pas na 1:36:46 thuis was. Zodra ik een GPS horloge heb, ga ik de route nog eens opnieuw lopen want de kilometertelling was dit keer afkomstig van Marco’s fiets en niet helemaal betrouwbaar. Het is in ieder geval een mooi rondje om te trainen in de aanloop naar de Zevenheuvelenloop in november. Deelnemers aan deze wedstrijd zijn in het najaar dus van harte welkom voor een trainingsloopje.
Vanochtend had ik trouw de wekker gezet om voor het eerst sinds lange tijd weer eens naar de zaterdagtraining te gaan maar uitslapen won het van de wekker. Uiteindelijk wist ik me naar buiten te slepen voor twee (ingekorte) rondjes Steenberg (normaal 5.7, nu 5) en klokte ik 54:52 over 10 kilometer. De 3e, 6e en de 9e kilometer heb ik versneld en die gingen respectievelijk in 4:34, 4:41 en 4:44 en daar ben ik super trots op. Het was namelijk heel warm, in alle snelle kilometers zat een kleine heuvel en eigenlijk wilde ik bij het 5 kilometerpunt al stoppen.

Maar nu is het mooi geweest voor deze week. Ik vertrek over twee uurtjes richting Hasselt, bandjes kijken tijdens Polsslag 2009. Tot later!

Foto via

