Gezien: Holy Fuck @ Doornroosje Nijmegen 20/04/2009

Vorig jaar, op Polsslag, maakte ik voor het eerst kennis met de Canadese band Holy Fuck. Even kijken wat ik er destijds over schreef…

Helaas stonden de dansbare elektrodeuntjes van het Canadese Holy Fuck(what’s in a name?) ietwat vroeg gepland anders had ik mijn voeten echtwel losgegooid maar zo rond het middaguur stonden die nog in de’meetap’ modus. Herkansing in de Dance Hall in de late Pukkelpopuurtjes lijkt me een prima plan.

Van mijn mede concertgangers begreep ik dat die herkansing op Pukkelpop er inderdaad is geweest en ook nog in de intieme Chateau. Ze wisten me ook te vertellen dat ik ze toen gemist heb omdat ze zo laat op de avond (nacht?) gepland stonden. Kijk, dat was ik allang weer vergeten.
Maar niet getreurd want ze gingen twee dagen geleden alsnog in de herkansing in Doornroosje te Nijmegen. En ja hoor, de typische Nederlandse ‘we kletsen lekker door de nummers heen want we zijn een avondje uit en het interesseert ons niet welke band er op het podium staat‘ mentaliteit vierden ook die avond hoogtij. Vooral tijdens het voorprogramma, een jong Engels bandje genaamd It Hugs Back, had ik het gevoel dat ik op een rumoerige receptie was. De soms ietwat dromerige indiepop met timide zang hielp ook niet echt mee. Gelukkig ging het volume bij Holy Fuck omhoog maar dat weerhield een aantal mensen er niet van om lekker te kletsen of zich door de voorste rijen mensen heen te ‘sjravelen’ om bier te halen. Ik kan daar maar niet aan wennen, sorry!

Goed, HF dan! Op Polsslag wist ik niet wat ik moest verwachten maar nu gelukkig wel. Een spacy muur van geluid & beats zonder zang waar je lekker op kunt dansen. Het klonk live allemaal erg lekker maar een cd van de jongens zou ik, eerlijk gezegd, nooit kopen, dat is net teveel van het goede. Ik kan de dansbare electro net een uurtje aan maar dan verlang ik naar een zanger en een gitaar.

Maar het gezelschap was prima (you know who you are!) en de gesprekken waren inhoudsvol! Enne, mochten de jongens van It Hugs Back ooit heel groot worden, dan kan ik in ieder geval zeggen dat ik bij hun eerste optreden buiten Engeland was. Knuffel voor de jongens!
Voor een verslag met meer muzikale inhoud verwijs ik je graag door naar Headmusic en terzijnertijd Indindo.

