Stress!!! (14)

Er is niets aan, zo’n week voor de marathon. Ik loop alleen maar te stressen! Herkenbaar bij debutanten? Je kunt niet echt meer iets doen aan je voorbereiding dus hobbel je maar wat rond, je maakt je druk om de weersvoorspellingen (nee hxc3xa8, toch niet boven de 20 graden?), je voelt je niet zo lekker en komt dat nu van de hooikoorts, zit het tussen je oren of voel je je echt slecht? Met andere woorden, ik ben blij als het zondagavond 5 april is. Dan weet ik of ik het gehaald heb en dan kan ik blij of treurig zijn!

Heb ik nog wat getraind? Ja hoor. Zo fietste ik maandag heel rustig 20 minuten in de sportschool en deed ik er nog drie rondjes fitness achteraan.
Dinsdag wilde ik de training overslaan vanwege een enorme chaotische dag op het werk maar omdat het zonnetje scheen en ik een beetje wilde wennen aan de hogere temperaturen besloot ik om toch een rondje van 5 kilometer te lopen direct bij thuiskomst. Ach, dat ging best aardig.
En een paar uur geleden heb dan ik echt mijn laatste hardloopkilometertjes gemaakt tot zondag. Het waren er ongeveer 3,5 in 20 minuten en dat vond ik meer dan voldoende!

Conclusie: In de laatste week liep ik maar 8,5 luttele kilometer en daar komt, als het goed is, nog 42 kilometer en 195 meter bij…

Ik denk dat ik er alles aan gedaan heb, voldoende lange duurlopen, genoeg rust ingebouwd tussen de trainingen en de komende dagen ga ik het nog rustiger aan doen. Maar die onzekerheid zit nu eenmaal in me, daar valt weinig aan te veranderen ben ik bang. Ik ga me nu focussen op zondag 11.00 u. en hoop dat ik dan kan laten zien dat al die trainingen (en al dat stressen) niet voor niets zijn geweest.

Oh ja, er gaat misschien een laptop mee naar Rotterdam maar zeker is dat nog niet. De combinatie blogparty en een laptop is namelijk geen garantie voor succes… Wil je op de hoogte blijven, check dan af en toe mijn Twitter account waar ik de hashtag #RM09 zal gebruiken bij tweets over de marathon.

Last but not least, voor de mensen die zondag langs de kant staan, mijn signalement: startnummer F1079, witte pet, zwart/rode zonnebril (mits de zon schijnt), zwart broekje (met dreamduo op de billen), zwart hemdje waar blogparty op staat en zwarte tape onder beide kniexc3xabn. Ik ga van start met DreamDuo maatje Jacq die hetzelfde pakje aan heeft maar blauwe tape draagt en geen pet, ze is te herkennen aan haar blonde krullen. We starten samen maar hebben uiteraard voor onderweg afspraken gemaakt al zou het leuk zijn om ook tegelijkertijd over de finish te gaan.

En mensen van het webloggerssteunpunt, wat een enorme strakke actie, ik kijk naar jullie uit!!!

Nog 3 nachtjes slapen…

Update 03/04: Na lang ‘zeuren’ ;-) had de fysio eindelijk roze tape dus het signalement is iets aangepast, let niet op zwarte maar op roze tape!

