Afbouwen! (12)

Afbouwen! De afgelopen trainingsweek stond ik het teken van minder kilometers maken zodat ik over twee weken mijn eerste marathon kan uitlopen. Hm, klinkt nog steeds onbereikbaar en erg heftig…

De week werd begonnen met een rustige fietstraining van 20 minuten en drie rondjes fitness.Op dinsdagavond heb ik samen met Marco het parcours van de Parelloop (waarover later in deze post meer) in Brunssum verkend. Marco maakt daar zijn wedstrijddebuut op de 5 kilometer en dat terwijl hij twee maanden geleden nog geen kwartier kon lopen. Dat gaat sowieso een knappe prestatie worden! De parcoursverkenning ging perfect maar daarna was er stress want ondergetekende voelde ‘iets’ aan haar rechterenkel. Ik zal jullie de details besparen maar denk aan koelen in een bak ijskoud water (in huize Blogparty is namelijk geen diepvries aanwezig dus koelen met ijsklontjes was geen optie), smeren van verkoelende gel, geruststellende woorden van Tiny, Jacqueline en Petra in ontvangst nemen en op woensdag een intervaltraining overslaan. Geen enkel probleem volgens mijn trainster van de sportschool want ik ben er klaar voor. Dat zal best maar de spanning is deze dagen te snijden in huis, ik word soms gek van mezelf.
Enfin, op donderdag liep ik zonder problemen een rondje van 10 kilometer om het DreamDuo kledingsetje te testen. De kleren werden weliswaar goedgekeurd maar mijn linker onderbeen vond het nog steeds niet prettig om zonder tape te lopen. Even doorbijten want toen ik eenmaal warm was ging het verder prima.

Op zaterdag liet ik een halve marathon schieten omdat mijn agenda al zo vol was. Ik liep daarom in mijn uppie in een heerlijk zonnetje een rondje van 21 kilometer dat me onder andere door Wijnandsrade, Hulsberg, Klimmen en Retersbeek bracht. De eerste 45 minuten gingen slecht, het hierboven beschreven been werkte wederom niet mee en ik raakte behoorlijk gefrusteerd. Na een half uur en een tweetal stops had ik er genoeg van, ik heb mezelf krachtig toegesproken en ervoor gezorgd dat ik weer zou gaan genieten van het lopen, het zonnetje en de prachtige omgeving. Dat hielp want de resterende 80 minuten ging het van een leien dakje. Een tussenstop van 10 minuten bij mijn ouders zorgde ervoor dat ik na 2 uur en 15 minuten goedgeluimd thuis kwam.

Conclusie: Na mijn laatste 21 kilometerloop op zaterdag kwam mijn weektotaal uit op 36 kilometer hardlopen, 20 minuten fietsen en drie rondjes fitness. Komende week zal er nog iets meer afgebouwd worden, fijn maar ook een beetje raar. Ik ga ze nog missen, die lange duurlopen.
Mooi vooruitzicht, zondag aanstaande loop ik mijn eerste wedstrijd in maanden, het is weliswaar ‘maar’ een 5 kilometer en ik heb besloten dat ik Marco ga hazen maar de Parelloop heeft vanaf de start van mijn hardloopcarrixc3xa8re altijd in de agenda gestaan, het blijft een bijzondere fraaie, sfeervolle en gezellige wedstrijd.

Zo, nu ga ik weer rusten, het mag geloof ik :-)

NB: De foto boven het stukje maakte ik gisteren tijdens mijn laatste duurloop.

