Als een slak… (10)

De afgelopen trainingsweek was relatief rustig. Dat mocht ook wel na de 73 kilometer van een weekje eerder inclusief de oergezellige 32 duurloop in Uden. De benen voelden trouwens verrassend goed aan en ik begreep van Tiny dat de diverse ondergronden daarmee te maken hebben. Je benen verteren dat vaak beter dan 3 uur stampen op het asfalt.

Ondanks de redelijke benen heb ik op maandag in de sportschool heel rustig 20 minuten gefietst. Er vloeide geen druppeltje zweet en dan weet je het wel. Ik deed er nog drie rondjes fitness achteraan.
Op dinsdag werd er weer gelopen, twee keer een rondje van 5 kilometer. De eerste 7 gingen van een leien dakje, geen centje pijn. Maar daarna werd het pittig, zeker gezien het feit dat de laatste 2 kilometer bergop gingen.
Donderdag heb ik mijn oude rondje Steenberg gelopen, twee keer 5.7 kilometer inclusief pittige berg. Dat ging alweer een stuk beter al was het hijgen bovenaan die berg. Beide trainingen heb ik puur op gevoel gelopen, zonder horloge en zonder echt te kijken hoe laat ik thuis vertrok. De eerste training ging in ieder geval een stuk sneller dan nummer twee maar tijden vond ik even niet belangrijk.

Normaal staat er voor het weekend altijd een ‘knie intape’ sessie bij de fysio op het programma maar die zat in Turijn bij de EK Indoor Atletiek samen met tienkamper Eugene Martineau. Hij was er ook al bij in Peking en ja, voor topsporters die meedoen aan kampioenschappen moet deze amateursporter toch echt wijken.
Het leverde overigens geen problemen op want mijn rondje van 110 minuten op zaterdagochtend op de hei met Wendy en Natasja ging super. Ik kan er niets anders van maken, er werd op mijn slakkentempo gelopen, ik kon de hele training volop kletsen en bij thuiskomst had ik het idee dat ik nog een uur had kunnen lopen. Heerlijk, zo moest het eigenlijk altijd gaan.

Conclusie: Ik denk dat ik zo’n 39 kilometer gelopen heb. Relatief weinig maar het voelde wel allemaal goed. Op dit moment vind ik dat het belangrijkste, over precies vier weken en een uur moet ik namelijk uitgerust aan de start staan… Volgende week staan er weer wat meer kilometers op de planning al heb ik definitief besloten dat ik geen 35 kilometer ga doen. Het worden er zondag ‘gewoon’ 32, dat lijkt me meer dan voldoende.

Foto via

