Quicken The Heart

In de categorie ‘hoe houden we de dag gevarieerd’ ga ik over een paar uurtjes een workshop weblog geven, daarna een uurtje hardlopen en vanavond voor de achtste keer Maxxc3xafmo Park zien. 

Het verzoek om een workshop over bloggen te geven kreeg ik pas een aantal weken geleden. Eerstejaars studenten van HRM en Psychologie (voorheen Personeel en Arbeid, P&A) worden geacht om in het kader van het leerarrangement ‘Ontwikkelen’ een weblog te starten. Dit weblog moeten ze gedurende een bepaalde periode met zijn tweetjes onderhouden. De blog moet wekelijks gevuld te worden met publicaties die een relatie hebben met het domein van P&A en de blogpostjes moeten voorzien worden van kort commentaar. Dat commentaar moet een eigen mening bevatten maar er dient ook te worden ingegaan op de effecten van maatschappelijke ontwikkelingen voor het verloop van loopbanen xc3xa9n het ontwikkelen van mensen. Een hele mondvol maar gelukkig hoef ik de studenten alleen maar iets te vertellen over een weblog en hoe je er een kunt bouwen.

Een collega uit Tilburg is er ook al mee bezig geweest maar ik heb er toch voor gekozen om mijn eigen presentatie te maken. Dat kletst net iets makkelijker. Helaas was er geen tijd voor een flitsende, met veel plaatjes opgeleukte presentatie dus is het een standaard PowerPointje geworden. Ook al zijn die vaak slaapverwekkend… Diezelfde collega had tevens een hand-out had gemaakt voor het maken van een Blogger blog en dat heb ik wel overgenomen. Werkt super gemakkelijk, ik heb vrijdag een simpele testblog aangemaakt en dat ging nog veel sneller dan bij web-log.nl. Enfin, ik hoop maar dat de studenten een beetje enthousiast zijn, niet iedereen zal gecharmeerd zijn van een weblog als werkvorm.

Op dit moment schijnt de zon trouwens volop! Zou het uurtje hardlopen gaan plaatsvinden met korte tight en korte mouwtjes vanmiddag?

En dan vanavond, Maxxc3xafmo Park in Gebxc3xa4ude 9 in Keulen. Dankzij een tip van een vriend krijg ik na Nijmegen wederom de kans om ze in een kleine zaal te zien en net daar waar ik ze ook de eerste keer zag. Ik kijk er enorm naar uit al weet ik dat de kans dan groot is dat het tegenvalt. De nieuwe cd, die in mei verschijnt, is gisteren in ieder geval al in de pre-order besteld en als ik geluk heb valt er over een paar maanden een gesigneerd exemplaar op de deurmat. Gesigneerd of niet, er zit sowieso een DVD bij met beelden van hun grote ‘home-coming’ concert in Newcastle. Het voorproefje is ieder geval al om van te smullen. Hm, die laser show zullen ze straks wel niet bij zich hebben want daar is het dak van G9 niet geschikt voor.

See Ya!

