Voor herhaling vatbaar! (9)

Precies 24 uur geleden liep ik samen met zeven anderen ‘wat’ rondjes in Uden en omgeving. Daarover straks meer, nu eerst een excuus en een update van de afgelopen trainingweek.

Voor alle niet hardlopers die mijn blog lezen, sorry dat er op dit moment weinig activiteit te bespeuren is hier, het spreekwoord ‘waar het hart vol van is…‘  is vast bekend en op dit moment wordt mijn agenda nu eenmaal beheerst door hardloopactiviteiten. Niet getreurd, over vijf weken is die marathon eindelijk achter de rug, heb ik weer concerten bezocht en is mijn biblioblog inspiratie terug. Beloofd!

De afgelopen week trainde ik eindelijk vier keer met dank aan de Carnavalsvakantie. Ik moest weliswaar vanaf woensdag gewoon werken maar omdat de sportschool dicht was kon ik mijn eigen plan trekken.
Op maandag liep ik 20 kilometer opgedeeld in rondjes van 5 die respectievelijk in 31:47, 31:59, 32:02 en 31:45 werden afgelegd. Het was een loopje met hindernissen want na 2 kilometer was er een verplichte stop vanwege een te strakke veter, na 5 kilometer moest er gerekt en gestrekt worden vanwege een pijnlijk linker onderbeen (daarna geen last meer van gehad), na 10 kilometer moest er thuis een toiletpauze ingelast worden (te veel gedronken vooraf!) maar joepie, de laatste 10 kilometer gingen zonder oponthoud. Lekker gelopen terwijl ik tijdens de rondjes links en rechts ingehaald werd door grote Carnavalswagens die op weg waren naar verschillende optochten.
Woensdag liep ik 11 kilometer van mijn werk naar huis. Dat loopje ging van een leien dakje in 1:09:15. Niets bijzonders dus.
Vrijdag liep ik 10 kilometer waarvan de 1e 5 samen met Marco in 35 minuten. Het tweede rondje heb ik wat meer tempo gemaakt, ik was thuis na 30 minuten, in totaal 1:05 over 10 kilometer.

Zondag stond er een 32 kilometer loop op het programma. Omdat DreamDuo maatje Jacq en ik graag een keer samen wilde lopen werd er een paar weken geleden een oproep geplaatst op onze blogs. We zochten een haas in de buurt van Eindhoven en dat resulteerde uiteindelijk in een super gezellige weblogloop onder leiding van Tiny in Uden en omgeving.

De start was iets na 11.30 u. en met zeven lopers (Tiny, Jacq, Petra, Maria, Jeroen, Ron en ondergetekende) en een fietser (Maurice) gingen we op weg. Het werd een gevarieerde loop over verhard en onverhard parcours met behoorlijk wat hoogteverschil. Onderweg vertelde Tiny iets over de omgeving, werd er volop gekletst over vanalles en nog wat en zo vloog de tijd voorbij. Tiny had gezorgd dat bij kilometerpunt 17 clubgenoot Harry met thee, banaan en koekjes klaarstond. Geweldig! Harry was trouwens ook de hele loop standby in het geval van calamiteiten. Gelukkig hebben we dat niet nodig gehad, iedereen haalde heelhuids de finish. Tijdens die pauze heb ik ook even Geert de hand geschud maar ik heb met mijn plakhandjes (Extran bedankt) vast geen goede indruk gemaakt :-)
Mijn, met zwarte tape gekleurde, knieën vonden het allemaal prima maar dit keer voelden ik na een kilometertje of 23 de voetjes. Maria verwoordde die pijn het beste, een soort beurs gevoel waar je nog best mee kunt lopen maar wel vermoeiend is. Het groepje werd ook wat stiller op een gegeven moment… Maar toen het einde in zicht kwam werden we weer wat luidruchtiger, we roken het meegebrachte gebak! Na 31.81 kilometer en 3:28:56 bereikten we moe maar voldaan de finish. Wow! Check de details, toch handig, zo’n GPS hebbedingetje.

Na het gebak in diverse soorten en maten volgde een douche bij AV de Keien, eveneens geregeld door Tiny en werden we door Tiny’s vrouw Sjan getrakteerd op soep en broodjes. Meer over deze dag vind je terug bij Tiny, Jacq, Ron, Maurice en Petra. Nagenieten kan met de foto’s en video van Maurice!

Aan allen die er gisteren een leuke dag van gemaakt hebben, bedankt, ik heb genoten! Een speciaal woord van dank aan Maurice die zo lief was om me een lift van Eindhoven naar Uden te geven en onderweg ook nog eens heel veel foto’s en en video gemaakt heeft, aan Harry die zijn vrije zondagmiddag opofferde om voor een groepje webloglopers klaar te staan met drank en eten, aan Tiny die het allemaal zo goed georganiseerd had en last but not least aan Sjan die op zondagmiddag haar huis overspoeld zag met hardlopers!

Conclusie: Een fraaie trainingsweek waarin ik in totaal 73 hardloopkilometers maakte. Het toetje van gisteren was bijzonder want zeg nu zelf, het blijft een wonderbaarlijk gegeven dat er zomaar op een dag in Uden acht personen bij elkaar komen die als enige gezamenlijke passie hardlopen hebben en waarvan het merendeel elkaar eerst virtueel heeft leren kennen maar tussen wie het zo klikt dat het loopje voor herhaling vatbaar is!

Foto’s via

