(Vr)eetbuiten en de geur van nonnevotten (8)

De afgelopen trainingsweek was relatief rustig! Dat had ik ook verdiend, vond ik zelf, na mijn duurloop van 31 kilometer op zondag. Toch zat ik een dag later alweer op de fiets in de sportschool waar ik een programma van 20 minuten naar eigen inzicht mocht vormgeven. Na twee weken ook maar weer eens de fitnessoefeningen uit de kast getrokken. Het viel daarna alleszins mee met de spierpijn.

Op dinsdag geen dubbele loopbandtraining, dat zou iets teveel van het goede zijn geweest. Het werd een intervaltraining van iets meer dan 4 kilometer in 28 minuten waarbij er gestart moest worden met 6 minuten op 10 per uur, daarna 5 op 11 tot 1 minuut op 15 per uur. Het ging eigenlijk best lekker.
Donderdagochtend ben ik met Wendy en Natasja op pad gegaan. Normaal is dat mijn ‘uitslaapochtend’ (ik neem nog liever een paar uur vrij dan dat ik de wekker moet zetten voor een hardlooprondje) maar wegens verplichtingen van de eerste moest ik er die dag toch aan geloven. Om 8.30 u. vertrokken we in Heerlen voor een rondje richting Brunssum en Landgraaf om na 90 minuten (denk aan 15/16 kilometer) inclusief een rondtrekkende beweging rond de Brunssummerheide weer bij het beginpunt te belanden.
Ik had wat last van mijn linkerknie dit keer, vooral bij een fikse afdaling was het doorbijten. Gelukkig stond er vrijdagmiddag een ‘knie intape sessie’ bij de fysio in de agenda dus ging ik het weekend in met twee ‘roze’ kniexc3xabn. Daar maakte ik alleen vandaag gebruik van toen ik een rondje van 10 kilometer liep. Na veel gejammer -want geen zin!- ging ik iets na 17.00 u. toch de deur uit voor een intervaltraining. Elke rustige kilometer werd afgewisseld met een iets snellere kilometer. Ik heb niet geklokt, puur op gevoel gelopen. Het was zwaar, hou het daar maar op.

Over de titel van deze blog dan nog… Ik hou van eten en van snoepen. Ik schep meestal twee keer avondeten op en ben een liefhebber van chips, drops en chocolade. Door de week lukt het me goed om van snoepgoed in diverse soorten en maten af te blijven (mits Indindo niet trakteert op het een of ander op het werk) maar de laatste weken heb ik mezelf al meerdere malen betrapt op een enorme zin in (vooral) zoetigheid. Of dat ligt aan het feit dat ik meer ben gaan trainen, ik weet het niet maar er gaat behoorlijk wat eten naar binnen de laatste weken. Vooralsnog is me dat *ahum* niet aan te zien, ik krijg zelfs vragen of ik ben afgevallen. Voor de twijfelaars: "Nee, ik ben niet afgevallen, het lijkt alleen maar zo strak" ;-) Enfin, nu de Carnval weer in het Limburgse land is blijkt het sowieso moeilijk om van die overheerlijke Limburgse nonnevotten af te blijven. Zelfs tijdens het eerder genoemde rondje op donderdag was er aan die specifieke geur niet te ontkomen, in Landgraaf passeerden we een bakker die volop aan het bakken was, mmmm lekker. Benieuwd naar de smaak? Je kunt ze ook zelf maken.

Conclusie: Ik kan maar circa 30 kilometer als weektotaal in mijn agenda noteren plus een fiets- en fitnesstraining. Desondanks tevreden want mijn kniexc3xabn houden zich nog steeds kranig. Op naar een nieuwe week met daarin onder andere mijn eerste 32 kilometerloop mxc3xa9t haas Tiny en volgers in Uden.

Foto via

