Een grens doorbroken en de dreamduo shopsessie (7)

Een ietwat verlate trainingsupdate, er waren problemen bij web-log. Neemt niet weg dat ik ook nu nog steeds erg tevreden ben over mijn afgelopen trainingsweek. Vanwege privxc3xa9perikelen kwam de week wat langzaam op gang want zowel de fiets- en fitnesstraining op maandag alsmede de intervaltraining op de loopband van dinsdag liet ik vervallen. Maar rust is ook niet slecht want mijn 17 kilometer duurloopje op donderdag ging van een leien dakje in 103 minuten. Vrijdag had ik een afspraak bij de fysiotherapeut die mijn rechterknie vakkundig van een roze stukje CureTape voorzag. Ik testte de tape vrijdagavond laat bij een zeer rustig loopje van 5 kilometer in gezelschap van Marco. Dat ging goed!

Zaterdagavond waren er weer twijfels over de duurloop van 30 kilometer op zondag. Zou ik nu wel of niet meegaan met een trainingsloop of in mijn uppie gaan lopen? Doorslaggevend was het feit dat er tijdens de vorige trainingsloop op de hei elke 5 kilometer gestopt werd om te eten en te drinken. Ik bepaal liever zelf mijn rustmomenten dus vertrok ik zondag iets na 10.00 u. voor mijn allereerste 30 kilometerloop. Met behulp van Marco had ik mijn rondje Steenberg zo ingekort dat ik er in totaal 5 moest lopen aangevuld met 4 losse kilometers. Dat bleek een stuk saaier dan ik vooraf had verwacht maar gelukkig was Marco zo aardig om tussen kilometer 17 en 27 (rondje 4 en 5) mee te fietsen. Dat zorgde voor afleiding omdat ik nu iemand had om tegen aan te kletsen. Mijn rechterknie voelde goed, het weer hielp mee en na 31 kilometer in 3 uur en 7 minuten stond ik weer thuis voor de deur zonder ook maar een enkele stop. Wow, rondjes lopen ligt me blijkbaar prima. De rest van de zondag heb ik voornamelijk op de bank gehangen…

Op zaterdag was er ook nog de dreamduoshopsessie! Jacqueline en ik hebben een aantal hardloop- en sportwinkels in Eindhoven bezocht maar de voorjaarscollectie, waar we zo driftig naar op zoek waren, moet blijkbaar nog binnenkomen. Bar weinig keus dus. Uiteindelijk vonden we een fraai zwart setje bij (off all places) V&D. In Rotterdam hoef je dus niet op zoek naar twee zuurstokken! Alhoewel, waarschijnlijk zijn onze kniexc3xabn die dag voorzien van dezelfde roze tape die je ook op de foto ziet. Dreamduo wordt Dreamduotapeteam? 

Conclusie: Mijn eerste echte lange duurloop ging prima, zelfs in mijn uppie. Tijdens die duurloop heb ik wel te weinig gegeten en gedronken. Een half flesje Extran en twee Squeezy gelletjes bleek te magertjes in drie uur, op het einde voelde ik het tekort. Gelukkig staan er nog twee lange duurlopen op het programma waarin ik mezelf ga dwingen om meer te eten en te drinken. In totaal kwam ik tot 53 hardloopkilometers en de knie lijkt baat te hebben bij de CureTape. Die houden we er dus in tot Rotterdam!

