Twijfel (6)

Op de dag dat een overgroot deel van de hardlopende bloggerswereld in Schoorl zijn of haar rondjes liep, werkte ik een duurloopje van 17 kilometer af. Het werden gisteren drie rustige rondjes Steenberg in 105 minuten en daar was ik erg tevreden mee. Ik had geen horloge om en heb puur op gevoel gelopen. Toen ik thuiskwam heb ik wel even snel uitgerekend hoelang ik ongeveer onderweg ben geweest maar daar kan een minuutje of twee verschil in zitten. Onderweg had ik wat last van mijn kniexc3xabn – mijn nieuwe zwakke plekken? – maar eenmaal thuis ging dat snel over.

Dit in tegenstelling tot vrijdag toen ik een kleine twee uur met Wendy op pad ben geweest in een heerlijk zonnetje en een temperatuur van 9 graden die na alle kou welhaast lenteachtig aanvoelde. We liepen de route die ik vorige week in mijn eentje liep en die via Wijnandsrade, Hulsberg, Klimmen en Retersbeek terug naar huis voerde. De extra lus naar mijn ouders sloegen we deze keer over zodat we na ongeveer 20 kilometer weer bij het beginpunt waren. Mijn kniexc3xabn protesteerden behoorlijk maar gelukkig was dat op zaterdagochtend voorbij.
De dubbele loopbandtraining bestond dinsdag uit een pittige interval, 2 x 15 snelle minuutjes. Ik startte twee keer op 12 km per uur en eindigde de eerste training op 14.8 per uur, de tweede op 16.2 kilometer. Resultaat: 8 kilometer interval, pfeh!

Conclusie: Mijn weektotaal komt uit op 45 kilometer zonder fietsen en fitness deze keer. De afgelopen week was er wel een van twijfel, of ik het wel aan kan, of het me echt gaat lukken in Rotterdam (kan me er nog helemaal niets bij voorstellen namelijk), hoe het met de nieuwe zwakke plek gaat in mijn eerste 30 kilometerloop van komende zondag en welke route ik die dag eigenlijk moet lopen? Drie keer een zwaar rondje onder begeleiding of zelf een rondje met iets minder hoogteverschil uitstippelen?
Geen twijfel is er over een afspraak bij een fysiotherapeut komende vrijdag die mij gaat ‘leren’ hoe ik mijn knie kan tapen. Daarnaast staat er zaterdag ook nog een shopsessie met dreamduomaatje Jacq in de agenda. Leuk!

En over al die twijfels? Ach, daar zou je een heel blog mee kunnen vullen…

