F1079 (3)

Toen ik vanochtend vrij laat mijn bed uit kwam moest ik even slikken, beetje verkouden, snotterig en dat net op de dag dat ik een 25 kilometer duurloop wilde gaan doen. Na een douche en een kopje koffie ging het gelukkig alweer wat beter maar nu de griep heerst ben ik huiverig voor het oplopen van een of ander virus. Gelukkig heb ik een paar maanden geleden de griepprik gehad en ik hoop dat deze nog een tijdje blijft werken. Dit was overigens niet de eerste keer dat ik 25 kilometer zou gaan lopen. Tijdens een training voor de halve marathon van Eindhoven in 2006 heb ik het een keer gelopen terwijl dat niet de bedoeling was. Voor mij telt dit ook niet echt mee, er is toen heel veel gewandeld, lees maar.

Dit keer ging het iets beter, gelukkig maar! Vanwege andere verplichtingen kon er pas laat op de dag vertrokken worden maar als mijn planning goed was zouden we net voor donker thuis zijn. We? Ja, Wendy was zo lief om mee te lopen en Marco ging mee op de fiets. Hij bepaalde de route die eerlijk gezegd niet makkelijk was. Veel heuvel op, heuvel af maar dat kan bijna niet anders als je niet steeds hetzelfde rondje wil lopen en toch 25 kilometer wil lopen. We vertrokken in regenachtig weer vanuit Hoensbroek, zijn naar Heerlen gelopen, hebben een stukje Voerendaal meegepakt, van daaruit naar Nuth gelopen waarna we via Hoensbroek weer terug in Nuth waren maar toen mochten we richting huis. Eindelijk want vanaf kilometer 18 begonnen mijn benen en vooral mijn voeten te protesteren. Na circa (fietscomputer) 26.8 kilometer en 2:26 uur stonden we weer voor de voordeur. Heftig maar op een of andere manier voelde het goed. Herkenbaar? 

Verder liep ik op donderdag drie rondjes Steenberg (17 km) in circa 91 minuten. Dat ging heel goed, ik had drinken mee en twee gelletjes en kon het tempo er goed in houden ondanks het hoogteverschil.
Maandag liep ik op de loopband, 4x een oplopende kilometer (3x op 11, 1x op 12 gestart), dat was heftig maar ik heb het wel gehaald. Dinsdag fietste ik 20 minuten en deed ik drie rondjes fitness.

Conclusie: Heerlijke trainingsweek met bijna 48 kilometer hardlopen, 20 minuten fietsen en drie rondjes fitness. Het kan slechter!

Op de foto trouwens de schoenen die me de komende maanden op heel wat kilometers gaan vergezellen. Voor het eerst heb ik Saucony, bevalt prima tot dusver. Het gele jasje was een langgekoesterde wens van me. Ik heb een hekel aan lichtgevende hesjes in de winter en dit is een perfecte oplossing. Weliswaar een vrij prijzige oplossing van Brooks maar ik vond dat ik dat wel verdiend had in de aanloop naar Rotterdam. Het zit heerlijk, aanrader! Verder heb ik me de afgelopen weken nog verwend met de aanschaf van een multifunctionele ‘belt‘ waar je niet alleen drinkflesjes aan kunt hangen maar ook een telefoontasje of een tasje voor je gelletjes, iPod, sleutels en dergelijke, erg handig. Oh, had ik al gemeld dat ik eveneens nieuwe sokken heb? Runnersworld Heerlen vaart er wel bij. En wat betreft de gelletjes, voorlopig hou ik het bij die van Squeezy, die heb je zelfs in een cola variant.

Oh ja, vergeet ik het belangrijkste nog bijna te vermelden, ik heb de eerste post vanuit Rotterdam ontvangen. Mijn startnummer op 5 april is… tadaaaaa… F1079! Jacq, wanneer gaan we shoppen voor een ‘Dream Duo’ outfit? ;-)

Rust nu!

