Jeugdboeken postjes blijven populair

Op dit blog verschijnen regelmatig postjes over jeugdboeken die ik gelezen heb. Ik ben een groot liefhebber van dit genre en ik raad mensen in mijn omgeving dan ook regelmatig interessante jeugdromans aan als ze op zoek zijn naar iets leuks om te lezen. Het is weer eens iets anders dan de gemiddelde thriller. Wat dat betreft is het goed dat in de openbare bibliotheek bepaalde titels zowel op de jeugd- als de volwassenafdeling staan.

Wat me de laatste maanden opvalt is dat er vrij veel gereageerd wordt op deze oude postjes. En dan niet door mijn vaste reaguurders maar door jong grut dat waarschijnlijk door een of andere zoekopdracht in Google op mijn blog terecht is gekomen. Jong grut? Euh ja, aan het taalgebruik meen ik te kunnen afleiden dat het voornamelijk jeugdigen zijn. En spel- en taalfouten daargelaten, ik vind het super tof om te lezen dat posts als deze, deze, deze of deze blijkbaar hoog in Google scoren en dat er zelfs maanden na plaatsing nog reacties en vragen binnenkomen. Soms zelf best heftige reacties.

Wie zei er ook alweer dat jongeren niet meer lezen?

NB: Maar euh, kan iemand me dan nu eindelijk het echte e-mail adres van Jake geven?

