56

De vaste lezers weten het al, voor mij kan december niet snel genoeg voorbij gaan. Het lijkt wel of dat gevoel elk jaar een beetje sterker wordt. Ik heb echt helemaal niets met Kerstmis, met dat het gevoel dat het ineens gezellig MOET zijn. De vakantie, waarin ik kan doen en laten wat ik wil, vind ik daarentegen heerijk. De hele dag in pyjama op de bank hangen, beetje lezen, beetje tv kijken, beetje muziek luisteren, prima! Gelukkig heb ik weinig verplichtingen deze dagen en zijn mijn ouders en de Headmusic familie niet al te veeleisend.

Maar wat doet die foto dan boven mijn blog? Vanwege het feit dat de beeldengroep heel speciaal voor me is en me doet terugdenken aan mijn jeugd. Mijn vader kocht deze beeldjes toen hij 15 jaar oud was (ja, destijds kochten jongens van 15 blijkbaar nog beeldengroepen en kerststalletjes) en inmiddels hebben ze allen de respectabele leeftijd van 56 bereikt.
Ik kan me nog van vroeger herinneren dat onze Kerstboom pas echt compleet was als mijn vader de beeldjes had neergezet. Dat was een heel secuur werkje (dat trekje heb ik van hem, inderdaad) dat veel tijd vergde. Maar als het dan eenmaal stond, vond ik het helemaal geweldig. Dan kon Kerst echt beginnen!

Ik woon al vijftien jaar elders maar elke Kerst ben ik blij als ik zie dat de beeldjes weer een jaar op zolder overleefd hebben. Dit jaar zijn ze extra mooi, mijn moeder heeft ze allemaal laten opknappen als verrassing voor mijn vader. Het is met recht een fraai erfstuk geworden :-)

Zo, en nu allemaal lief zijn voor elkaar!

