Live jaarlijst 2008

Hm, in tegenstelling tot 2005 was het in 2008 magertjes gesteld met het concertbezoek van ondergetekende. Ik bezocht maar een handjevol concerten in Brussel en Keulen en dat is vast de reden dat er veel festival acts in mijn lijstje staan. Jan Smeets kan sowieso tevreden zijn, ik zag weliswaar heel weinig bands op Pinkpop maar drie (van de vier!) haalden mijn top 10. Over de nummer een twijfelde ik geen moment, het optreden van The Last Shadow Puppets was van het begin tot het einde genieten! De nummers twee tot en met tien zijn inwisselbaar en zeg nu zelf, hoe kun je Brett Anderson live vergelijken met de storm van geluid van ISIS, de symfo van Porcupine Tree of de dance van Justice? Check YouTube en oordeel zelf! De oudere live lijstjes vind je hier, hier en hier.Op naar concertjaar 2009 met onder andere Oasis en Blur. Gaan oude tijden herleven?

1. The Last Shadow Puppets / Koninklijk Circus – Brussel (verslag)
2. The Verve / Pinkpop – Landgraaf (verslag)
3. Brett Anderson / Crossing Border – Den Haag (verslag)
4. Maxxc3xafmo Park / Doornroosje – Nijmegen (verslag van Headmusic)
5. Chrome Hoof / Pukkelpop – Hasselt (verslag)
6. ISIS / Polsslag – Hasselt (verslag)
7. The Rascals / Pukkelpop – Hasselt (verslag)
8. The Von Bondies / Botanique – Brussel (verslag)
9. Justice / Pinkpop – Landgraaf (verslag)
10. Porcupine Tree / Pinkpop – Landgraaf (verslag)

