Rare trainingsweek (51)

Het was een rare trainingsweek waar ik uiteindelijk toch met veel voldoening op terugkijk. Na de Mescherbergloop leek het me niet verstandig om op maandag weer de hardloopschoenen aan te trekken dus besloot ik een rustig rondje uit te fietsen en wat fitnessoefeningen te doen. Toen ik thuiskwam kreeg ik al wat last van mijn rug en na een onrustige nacht bleek dat ik het hardlopen dinsdag kon vergeten. Ik probeerde het wel maar vanaf 9 kilometer per uur vond mijn rug die schokken van de loopband niet meer zo fijn. Op de fiets dus! Maar mijn benen waren blijkbaar nog zo vermoeid dat ik het bergprogramma van 32 minuten al na 16 minuten afbrak.
Donderdag heb ik een rondje Steenberg (5.7 kilometer) gewandeld. Best lekker al was ik mijn handschoenen vergeten en had ik bij thuiskomst, na 56 minuten (slakkentempo), steenkoude handen. Het heeft een half uur geduurd voordat ze opgewarmd waren. Geleerd: met wandelen moet je je warmer kleden dan met hardlopen!

Vrijdag ging het met mijn rug alweer een stuk beter al blijven de nachten pijnlijk en voelt het opstaan ’s ochtends niet echt prettig. Toch heb ik een paar uurtjes geleden samen met Wendy een duurloop gedaan. We wilden de mountainbike route van 15 kilometer lopen maar na een halve kilometer baggeren door de modder besloten we een andere route te lopen, beiden hadden we geen zin in Mescherbergloop toestanden en het poetsen van onze schoenen. Dan maar via Heerlen, Brunssum en Landgraaf in een grote boog om de hei heen lopen inclusief de Slingerberg langs de hei. Die Slingerberg is saai maar zorgde voor een goede training want je moet daar ongeveer vier kilometer omhoog, soms kort en steil, soms valsj plat, heftig dus. Na 1:29:34 en circa 15/16 kilometer waren we terug bij de auto. Ik zeg circa want ik ben nog steeds GPS-loos en het lukt me ook niet om mijn rondjes via al die handige WEB 2.0 tooltjes te bewaren. Dat ‘gepruts’ laat ik graag aan anderen over. Ik heb lekker getraind, dat zegt me voor nu even genoeg. Mijn rug protesteerde weliswaar in het begin maar mijn klachten zijn absoluut niet verergerd en dat is een positief teken.

De sportschool is overigens twee weken gesloten dus geen fietstrainingen voor mij tot de tweede week van januari. Alleen hardlopen, met voldoende rust ertussen natuurlijk aangevuld met wat zwemmen maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Het zwemmen zelf vind ik heerlijk maar het ‘gedoe’ na afloop vind ik minder.
En volgende week natuurlijk die halve marathon in Arnhem. Twee jaar geleden liep ik er een PR maar daar geloof ik dit jaar niet in. Er staan in ieder geval een groot aantal bloggers aan de start, waaronder Martine, Petra, Tiny en Ron, leuk. 

Fijn weekend!

Foto via

