Single jaarlijst 2008

Vorig jaar wist ik moeiteloos tot een lijstje van 15 singles te komen, dit jaar duurde het iets langer. Ze zullen er wel zijn, die leuke singles van 2008 maar in het jaar dat ik bandjesmoe werd, hoorde ik er maar bar weinig. En op het moment dat ik dankzij Indindo dacht: ‘Hxc3xa9, dat is een kandidaat voor de jaarlijst kwam ik erachter dat het nummer reeds in 2007 was uitgebracht, dxc3xbbh.

Anyway, ik kwam tot onderstaande top 15 waarbij ik moet opmerken dat de nummers 2 t/m 15 wat mij betreft op elke plek hadden kunnen staan. De nummer 1 staat dit jaar in ieder geval niet ter discussie, The Futureheads bezorgen me nog steeds een hoop lol als ik het plaatje hoor. Het was ook een fijn feestje met de mannen op Pukkelpop, mede dankzij dit toffe singletje.
Oh ja, in onderstaand lijstje zul je geen bandjes tegenkomen die in mijn cd lijst staan. Het wordt anders al snel veel te eentonig! De oude jaarlijstjes vanaf 2005 vind je hier, hier en hier.

En Pierre, wat hebben ze gewonnen?

1. The Beginning of the Twist / The Futureheads(clipje)
2. Another Way To Die / Jack White & Alicia Keys(clipje)
3. Being Somebody Else / The Coral(clipje)
4. Trash / The Whip(clipje)
5. I’m Not Gonna Teach Your Boyfriend How To Dance With You / The Black Kids(clipje)
6. Cassius / Foals(clipje)
7. Get Smashed Gate Crash / Hadouken!(clipje)
8. Mr. Understanding / Pete & The Pirates(clipje)
9. In One Ear / Cage The Elephant(clipje)
10. Mercy / Duffy(clipje)
11. Bathroom Gurgle / Late Of The Pier(clipje)
12. Jump In The Pool / Friendly Fires(clipje)
13. Wire To Wire / Razorlight(clipje)
14. L.E.S. Artistes / Santogold(clipje)
15. Oxford Comma / Vampire Weekend (clipje)

