Trainen volgens planning (49)

Plannen, dat is het woord dat bij mij past. En zoals ik op mijn werk en privxc3xa9 alles netjes probeer in te plannen (soms zelfs zo erg, dat het irritant is), zo doe ik dat het liefste ook met mijn trainingen. De afgelopen week liep die planning een aantal keren in de soep en dat bexc3xafnvloedde mijn humeur niet altijd even positief.

Maandag verliep alles prima, mijn loopbandtraining bestond weliswaar uit mijn minst favoriete programma, een minuut lopen op 10, een minuut wandelen gevolgd door een minuut lopen op 10 en 11, weer een minuutje wandelen waarbij ik uiteindelijk in zes minuten moest hardlopen van 10 tot en met 15 kilometer per uur. De vorige keer had ik vier minuten over, nu 2:16, ik redde het dus net niet op 14 en 15. Mijn maximale hartslag was 176 en 147 was mijn gemiddelde. Na een rondje fitness hield ik het voor gezien.
Voor dinsdag had ik een rustig rondje van circa 30/40 minuten gepland, precies zoals Hans en Rinus me aangeraden hadden. Maar omdat er thuis een meer dood dan levende cavia zat, ging dat niet door. Nadat de ene dierenarts vrijdag en maandag had aangegeven het even niet meer te weten koos ik er dinsdag voor om naar een andere dierenarts te gaan en medicijnen voor de zieke Jack te halen. Het gaat inmiddels een stuk beter maar meneer is flink afgevallen en we proberen hem nu met krachtvoer weer wat grammetjes te laten aankomen.

Op donderdag heb ik altijd avonddienst, ideaal om ’s ochtends een iets langere duurloop te doen. Maar ja, dat warme bed bleek die ochtend veel fijner dus vertrok ik bijna een uur later dan gepland voor mijn ronde van circa 17 kilometer. Omdat ik geen idee had of ik het vol zou houden besloot ik drie rondjes Steenberg (3 x 5.7 kilometer) te lopen waardoor ik drie keer mijn eigen voordeur passeerde. Het ging uiteindelijk best aardig, ik was net voor de regen na circa 92 minuten thuis.
Zaterdagochtend liep de wekker om 08.00 u. af voor de gebruikelijke buitentraining. Helaas kwam vriendje er na een half uur achter dat de verwarming wel erg koud bleef en hxc3xa9, warm water was er ook niet. Grrrr, geen zin om me met koud water te wassen en al helemaal geen zin om water te gaan warmen. Ach, dan bel je toch gewoon de 24-uurs storingsservice? Dat dachten wij dus ook maar die gaf helaas niet thuis. Uiteindelijk is Marco zelf naar het installatiebedrijf gefietst en ben ik het huis gaan poetsen. Daar krijg je het ook warm van… Toen het rond het middaguur aangenaam warm begon te worden was mijn hele dagplanning in de war geschopt en besloot ik om het hardlooprondje te schrappen. Het leek me beter om wat energie te sparen voor mijn, in degradatienood verkeerde, clubje. Met succes, een ontstellend zwak Vitesse werd opzij gezet met 3-0.

En die derde training? Vooraf had ik absoluut geen zin om te gaan lopen maar nadat ik mezelf vermanend had toegesproken (ga nu want op 5 april 2009 ben je er blij mee!) liep ik vanochtend alsnog een klein half uurtje. Eens kijken of mijn agenda de komende week wel drie trainingen en een wedstrijd toestaat.

Foto via

NB: Iemand interesse in een halve seizoenskaart voor Roda JC? Het stadion moet vol en voor xe2x82xac 50 kun je nog 10 (!) wedstrijden zien. Een koopje want zowel PSV als Ajax moeten nog op bezoek komen! Meld je even bij mij als je interesse hebt.

