Change can happen…

Een aantal weken geleden bezocht ik de Online Conferentie Nederland 2008 en daar was ik erg onder de indruk van de keynote van Erwin Blom. Hij sprak vol passie over nieuwe internetontwikkelingen en de kracht van online communities. Na afloop stelde ik hem de vraag of zo’n communitity ook zin heeft in de politiek en ik haalde toen het negatieve voorbeeld van Rita’s Verdonk wikipagina aan. Erwin was ervan overtuigd dat voor bepaalde programma onderdelen zo’n wiki zinvol zou kunnen zijn. Niet om een heel partijprogramma te schrijven maar wel om te communiceren met je achterban over specifieke punten uit dat programma.

In mijn blogpost over We-Think van Charles Leadbeater kwam de campagne van Barack Obama ter sprake als fraai voorbeeld van de wijze waarop het internet ingezet kan worden bij een presidentsverkiezing. Of je dat nu goed vindt of niet, het was een strategisch zeer goede zet en heeft Obama zeker geholpen bij het winnen van de verkiezingen.
En verhip, nu is er Change.gov, de website van Obama waarop Amerikanen worden opgeroepen om suggesties aan te dragen voor de nieuwe Amerikaanse regering. Er is een blog, een agenda en joepie, je kunt solliciteren voor een functie in die nieuwe regering. Meer info vind je op de ‘about‘ pagina.

Misschien zijn de verwachtingen veel te hoog maar ik vind het mooi om te zien, al die ontwikkelingen!

Via… Zie ook Marketingfacts.

