Vier treffers en zeven heuvels (44)

En hier is alweer trainingsupdate 44, wat vliegt de tijd. Mooi getal trouwens, dat vier… Maar eerlijk is eerlijk, die 0-4 overwinning van Feyenoord tegen Roda JC gisteren was geflatteerd. De eerste helft vond ik ronduit saai en was naar mijn bescheiden mening van een bedenkelijk niveau. In de tweede helft lieten de jongens van Roda JC zien dat ze het boek van Charles Leadbeater niet gelezen hebben want van ‘mass collaboration’ hadden ze nog nooit gehoord met als gevolg dat Feyenoord de vier treffers bijkans in de schoot geworpen kreeg. Het correct aanspelen van de bal bij een medespeler lukte overigens ook niet echt bij Roda JC. Genoeg over voetbal, ik heb tenslotte weer vier maal gesport, waarvan twee keer gelopen en twee keer gefietst de afgelopen week.

Maandag gefietst in de sportschool inclusief fitnessoefeningen. Woensdag heb ik gelopen met Wendy. We zouden 60 minuten gaan maar vanwege tijdnood werd dat ingekort tot 45 minuten. Helaas was Wendy na 20 minuten de route enigszins kwijt zodat we uiteindelijk pas na 67 minuten thuis waren. Het was voor mij de eerste keer na Eindhoven dat ik boven een uur liep en dat ging vrij aardig. Vrijdag ragde ik 20 minuten op de fiets in de sportschool en zaterdag was het, ondanks het waterkoude weer, druk op de training. Het is alweer bijna Kerstmis dus het rondje Kerstcross op de hei moest eraan geloven. Elke 5 minuten een minuutje versnellen en dat op een rondje van circa 4 kilometer. Het ging aardig al verzaakte ik een versnelling vanwege bijkletsen met een vriendin. Moet ook kunnen, toch? Na een dik uur waren we terug bij de sportschool.

De komende weken staan er twee wedstrijden op het programma. Zondag 16 november loop ik in Nijmegen de Zevenheuvelenloop. Kenenisa Bekele komt ook! Zou hij weten dat ik ooit in dezelfde wereldrecord races liep als Lornah Kiplagat en Haile Gebrselassie? Kiplagat liep dat records destijds op de 5 kilometer, Gebrselassie op de tien mijl. Misschien kan ik Bekele een beetje geluk brengen in Nijmegen.
Aanstaande zondag loop ik tijdens de Rursee marathon de wedstrijd over 16.5 kilometer. Dat gaat een trainingsrondje worden want het heuvelachtige parcours lijkt me nu niet echt geschikt voor een poging tot een PR. De camera gaat mee en de aanmoedigingen na mijn wedstrijd zijn voor Natasja, Paula en Peter die de marathon gaan lopen.

Succes alvast en blijf heel deze week!

NB: Hopelijk geldt dat heel blijven ook voor cavia Jack want die is ziekjes en wil niet eten. Dat wordt dwangvoederen met vitamine C bommetjes…

