Gezien: The Last Shadow Puppets / Koninklijk Circus – Brussel 19/10/2008

Een aantal maanden geleden reageerde ik nog een beetje lacherig op het project van Poolaapje Alex Turner en Rascal zanger Miles Kane. Ze noemen het The Last Shadow Puppets en ze hebben zich onder andere laten inspireren door Burt Bacharach en Scott Walker. Het beluisteren van de cd bracht mij reeds op andere gedachten en gisteravond rond klokslag 21.00 u. verdween die twijfel helemaal. Het was goed toeven in het Koninklijk Circus te Brussel en de theatrale songs kwamen er perfect tot hun recht. Maar dat kan ook niet anders als ze zo meesterlijk vertolkt worden door zowel Alex als Miles die een driekoppige band en een twaalfkoppig strijkorkest (inclusief drie blazers en een paukenist) als back-up hadden. Maar ook zonder dat orkest lieten de twee jongelingen (pas 22 jaar!) zien dat ze uitzonderlijke natuurtalenten zijn. Het concert voldeed volledig aan mijn verwachtingen en de cd draait inmiddels weer overuren in huize Blogparty. Mocht je ooit de kans krijgen om ze te zien, grijp die dan! Voor mij een kandidaat voor de nummer een positie in mijn concertlijstje over 2008.

Meer over het concert vind je via Headmusic. En op YouTube natuurlijk, ‘Only the Truth‘ was in ieder geval een van mijn hoogtepunten. Foto’s zijn er niet want de camera lag nog in de auto. Gelukkig biedt Flickr uitkomst, check!

Wat een schatjes zijn het ook, die twee :-)

