Een trainingsupdate achterstand, flauwvallen en het weekend eindigen met Alex en Miles (40/41/42)

Oh jee, ik lig drie weken achter met mijn trainingsupdate. Aangezien ik dit weblog ook als archief gebruik even een opsomming van mijn sportieve uitspattingen van de laatste drie weken.

In week 40, die vooraf ging aan de LadiesRun in Zeeland, fietste ik op dinsdag 32 minuten in de sportschool. Een heuvelprogramma waarbij het aantal omwentelingen niet onder de 80 per minuut mocht komen. Dat ging aardig.
Op woensdag trainde ik op de loopband, elke 8 minuten een kilometer waarbij de snelheid steeds opliep. Ik liep er 5 waarbij ik er 4 startte op 11 (en eindigde met 14 per uur) en 1 op 12 tot en met 15. Zwaar want mijn gemiddelde hartslag was 154, mijn max bleek met 182 ook aan de hoge kant. Dat weerhield me er niet van om op vrijdag 18e te worden in de LadiesRun!

Na het weekendje Zeeland trainde ik in week 41 wederom op de loopband, 6/5/4/3/2/1 met steeds een wandelminuutje ertussen. De snelheid varieerde van 10.5 tot 15.5 kilometer per uur. Dat ging al een stuk beter gezien mijn gemiddelde hartslag van 151 en 177 als maximale hartslag. Tot aan de halve marathon van Eindhoven op zondag hield ik me vooral bezig met het bezoeken van de Online Conferentie en de Beekse Bergen :-)

Week 42 is nu bezig maar ik hou het reeds voor gezien. Na de 21.1 kilometer van zondag heb ik op maandag rustig uitgefietst in de sportschool. En een spierpijn dat ik had! Die hield aan tot woensdagavond dus mijn eerste hardloopkilometers maakte ik pas weer op donderdag, twee dagen geleden dus. Mijn vaste rondje van 5.7 kilometer was zwaar en door een combinatie van factoren bleek ik na de warme douche ook nog eens niet lekker. Het gevolg was dat ik onderuit ging en flauw viel. Brrrr, dat is me nog nooit gebeurd en ik vond het best eng. Toen ik na een paar seconden bijkwam was ik erg suf en had ik een pijnlijke knie. Gelukkig deed een goede nachtrust wonderen en de knie voel ik ook niet meer. Maar opletten dus voor mij na zware inspanning en een te lange hete douche…
Vanochtend kwam er voor de Start To Run deelnemers een einde aan hun trainingstraject. Dat werd ‘gevierd’ met een rondje Schelsberg (3.5 km) dat door  de deelnemers in het geheel hardlopend volbracht moest worden. De rest moest het rondje op tempo lopen. Ik kwam na 16:46 minuten als 4e binnen en dat bleek maar 40 seconden boven mijn PR te zijn. En niet eens flauw gevallen daarna :-)

Op naar week 43 dus! Maar niet voordat ik gewezen heb op het leuke artikel van Marie-Josxc3xa9 Klaver in de NRC Next over Sport 2.0, lezen dus. Straks naar Roda JC dat een poging gaat doen om het derde puntje van dit seizoen binnen te halen maar beter nog, ook het vierde en het vijfde puntje maar daar heb ik dan weer een hard hoofd in… Morgen dan nog het concert van The Last Shadow Puppets in het Koninklijk Circus in Brussel. Kan een weekend beter eindigen dan in het pluche met een blik op Alex en Miles?

NB: Twitter post volgt nog, echt waar.

