Gelopen: Halve Marathon – Eindhoven 12/10/2008

Gezellig! Dat was het gisteren in Eindhoven tijdens de 25e editie van de hele en de halve marathon. Ik liep op bijna elke straathoek een hardlopende weblogger (waaronder Fred, Maurice, John en Tiny) tegen het lijf, het was heerlijk chaotisch om op pad te zijn met Paula, Natasja en Marco, er stond een loopafspraak met Jacqueline en net voor de start van de halve marathon brak ook nog eens de zon door. Dat laatste was voor mij niet nodig geweest maar dat mag inmiddels bekend zijn. Voor het merendeel van de lopers was het leuk zeker gezien de hoeveelheid mist die er al de hele ochtend hing.

Mijn doel was om onder de twee uur te finishen, ruim boven mijn PR maar gezien de voorbereiding en het feit dat ik die twee uur grens vorig jaar net niet haalde leek het me een mooie doelstelling. Dat vond ook Jacqueline vandaar de afspraak om samen te lopen. Dat lukte vanaf start tot finish en ik heb het idee (mijn klok begaf het na 58:07 minuten) dat we 21 kilometer redelijk vlak hebben kunnen lopen. Ok, in het begin gingen we te snel van start maar alle tijdwinst was op dat moment mooi meegenomen. Na 15 kilometer begonnen de benen ietwat te protesteren maar we bleven stug maar iets langzamer doorlopen, we wilden beiden in geen geval gaan wandelen namelijk. De laatste 300 meter heb ik Jacqueline kunnen meetrekken in een fraaie eindsprint waardoor we zo ongeveer gelijktijdig over de finish kwamen in 1:58:52. Doelstelling gehaald! Jacqueline bleek zelfs nog drie seconden sneller te zijn, grrrrr :-)

Natuurlijk heb ik nu zere en zware benen en vooral bij mijn linkerknie zitten wat pijntjes maar ik kwam voor mijn gevoel redelijk fris over de finish. Er zit meer in en dat was op deze warme najaarsdag een constatering waar ik erg blij mee was!
Ook blij, Natasja die met 1:39:28 een vet PR liep en Paula die met een tijd van 1:36:18 nxc3xb3g sneller bij de finish was. Wow, tijden waar ik alleen van kan dromen. Zij stonden dan ook al ‘uitgerust’ bij Cafxc3xa9 ’t Mulderke toen ik nog in het uitloopvak met een Fontys collega stond te kletsen. Die kroeg, perfect gelegen tussen start en finish, is trouwens een handige ontmoetingsplek met dank aan Maurice voor de tip! Op de foto staan Paula, Natasja en ondergetekende voorafgaande aan de wedstrijd in die kroeg. Toen ook al blij :-)

Het was derhalve een geslaagde, zonnige en gezellige dag in Eindhoven die me veel energie geeft voor de herfst- en winterwedstrijden die in mijn agenda staan. Met dank aan Gerard voor de overheerlijke banaan ergens rond het 10 kilometerpunt, Marco die zo lief was om de tassen van drie hardlopende vrouwen te dragen en natuurlijk de aanmoedigingen van de Kirkuulkes!

