Info Stress?

Zo meteen op Nederland 2, een uitzending van Rondom 10 over info stress.

In de tweede aflevering van Rondom 10 een discussie over het verschijnsel ‘Info stress’: we bellen, smsxe2x80x99en, chatten, mailen, internetten en schrijven blogs vol. En liefst doen wij dit allemaal tegelijk. Dat heet xe2x80x98multitaskenxe2x80x99. Wat doet dit met de mens? Worden we hier gestresst van? Of zijn alle gadgets en modene [sic] technieken communcatiemiddelen die het leven makkelijk en overzichtelijk houden? En staat dit alles in onze dienst en leidt het tot een prettiger bestaan?

Laat ik nu al weken het artikel van Sarah Houghton-Jan, getiteld ‘Being Wired or Being Tired : 10 Ways to Cope with Information Overload‘ op mijn nachtkastje hebben liggen. Er zit blogmateriaal in maar moet nog uitgewerkt worden, het zit in mijn hoofd en het wil er vooralsnog niet uitkomen. Ook omdat het een onderwerp is waar ik al vaker over geblogd heb en ik niet teveel in herhaling wil vallen. Het is in ieder geval iets dat me intrigeert en natuurlijk ook omdat het ‘part of my job’ is om informatie te structuren en vindbaar te maken voor ‘mijn’ klanten.

Deze houden jullie dus ook nog van me tegoed, net als het antwoord op de oproep van Wouter. Wordt vervolgd… Ja, ook ik heb op dit moment last van info stress :-)

They say the future…
It’s on a microchip
Don’t you know we’re all on a sinking ship
Only ten percent control all the rest
Only ten percent decide what is best
Information overload

Update 22.00 u.: Niets nieuws gehoord bij Rondom 10 maar die hoop had ik toch al niet. Het ging voornamelijk over bereikbaarheid en altijd bereikbaar willen zijn. En dus niet hoe je omgaat met die grote hoeveelheid informatie die dagelijks tot je komt. Ik weet nu wel dat Hyves ideaal is als datingsite. Er zat een meneer in de zaal die een half uur na zijn aanmelding op dit netwerk al zes datingverzoeken in zijn postbus had. De teller staat bij mij nog steeds op nul en dat na drie jaar Hyven ;-) 

