Do Not Feed

Er verschijnen hier de laatste tijd wat weinig werkgerelateerde postjes. Dat heeft een aantal redenen maar tijdgebrek is er een van. Ik kom tijdens het lezen van mijn feeds veel interessante dingen tegen maar het ontbreekt me aan voldoende tijd om er een eigen draai en/of visie aan te geven. Het gevolg is dat er steeds meer ‘blogloze blogparty dagen’ zijn omdat ik juist die eigen draai zo belangrijk vind. Linkdumpen is ook prima maar niet altijd. Sowieso heb ik het al vaker gehad over het feit dat ik af en toe twijfel aan de relatie tussen werk-, sport, muziek- en leespostjes maar goed, de reacties daarop zijn meestal van dien aard dat ik zonder veel problemen de huidige weg kan blijven volgen. Dat wordt ook wel blogparty bloggen genoemd.

Toch ligt dat met werk- en bibliotheek postjes net ietsje anders. Ik sta namelijk in een fraai bibliobloglijstje en tja, dan moet er af en toe ook eens wat over het werk te lezen zijn. Maar helaas, de komende dagen duik ik wederom onder in de wereld van de nieuwe eerstejaars studenten (druk druk druk) en probeer ik me te verdiepen in mijn blogmotivatie. Dit laatste naar aanleiding van een oproep van Wouter. Na 2,5 jaar is het vast interessant om weer eens stil te staan bij dit blog, hoe het ooit begonnen is en wat de motivatie was xc3xa9n is?
Enfin, lees zelf maar welke vragen Wouter voor 90 bibliobloggers bedacht heeft als opmaat naar de Online Conferentie Nederland. Ook een leuk idee voor niet bibliobloggers natuurlijk. Ik kom er in ieder geval op terug binnenkort.

Foto via

PS: Het zou toch mooi zijn als deze blog hardlopers en muziekliefhebbers stimuleert om weer eens de bibliotheek te bezoeken en bibliobloggers motiveert om te gaan hardlopen. Dat laatste zou er in ieder geval voor kunnen zorgen dat ik straks niet meer de enige biblioblogger (scroll even naar beneden tot sport) ben die weleens over sport schrijft :-)

