Billy Mania

Dat heb ik nooit geweten, op een steenworp afstand van de Blogparty residentie ligt een attractiepark. De naam? Ikea Heerlen! Vandaag wordt de vernieuwde vestiging op de Woonboulevard geopend en met 37.000 vierkante meter mag het zich de grootste van de Benelux noemen. Het is net de Efteling lees ik in een artikel uit de Limburger van gisteren. Via een blauwe plattegrond word je gewezen op de snelste routes…

U bent nu in Bankenland, om snel naar het Slaapkamerrijk te komen, kunt u het beste de route via Stoeleneiland en Badkamerstad volgen.

Het moet toch niet veel gekker worden. Alhoewel, na de Efteling is Ikea Heerlen de druk bezochte ‘attractie’ van het land met 2,7 miljoen bezoekers. Hoe zou zich dat eigenlijk verhouden tot het aantal mensen dat jaarlijks een openbare bibliotheek bezoekt? Hm, die trekken er gelukkig net iets meer.
Voor vanavond staat er trouwens een duurloop van om en nabij de 75 minuten gepland. Nu lees ik in datzelfde artikel (waar ik overigens vanwege auteursrechten niet rechtstreeks naar link) dat de totale wandelroute binnen Ikea Heerlen 3.5 kilometer bedraagt. Zal ik, als vervanging voor die duurloop, een fraai Ikea intervalrondje gaan lopen? Al zal er van sprintjes trekken weinig terechtkomen :-)

Maar wat zeur ik nu? In een inspiratieloze blogperiode zorgt deze opening voor verbazing alom bij ondergetekende en kan er net als in 2005 en 2006 eindelijk weer eens een Ikea postje geplaatst worden. En wat ik me daarnaast nog afvraag, zou er nu ook een vernieuwde Ikea walktrough ontwikkeld worden?

Foto via

