Buienradar check en een angsthaas op de fiets (33/34)

Oh jee, ik lig twee weken achter met mijn trainingsupdate vanwege te weinig inspiratie. Hulde voor al die hardlopende bloggers die (bijna) elke dag een hardloopverhaaltje weten te produceren.

Maar hoe zit het nu met de voorbereiding voor de Tilburg Ten Miles van 7 september? Vorige week liep ik op maandag een rondje van 70 minuten gevolgd door een rondje van 30 op woensdag. En jawel hoor, alweer soppende sokken bij dat laatste rondje dankzij een flinke stortbui van een kwartiertje. Ik moet toch eens wat vaker de buienrader checken voordat ik een voet buiten de deur zet. De trainingen gingen lekker, 10 mijl moet geen probleem zijn maar voor de zekerheid probeer ik de komende week 75 of 80 minuten te lopen. Vanwege Pukkelpop bleef het bij twee keer trainen maar lieve lezertjes, ik heb voldoende gelopen in Hasselt, echt waar :-)

De afgelopen week ging het moeizaam. Ik ben weer volledig aan het werk en het lukte me absoluut nog niet om het ritme van voor de zomervakantie op te pikken. Maandag was sowieso de eerste dag dat ik na weken weer eens wat fitnessoefeningen deed. Dat viel zwaar tegenmet spierpijn als gevolgd. Lopen deed ik niet, vanwege een dubbele afspraak op de loopband moest ik fietsen. Helaas vergat ik na de training mijn resultaat uit te printen waardoor er geen score vastgesteld kon worden. Suffig!
Zaterdag ging ik voor het eerst sinds maanden naar buiten met de groep. Het was een super training op de hei. Het eerste stuk op eigen tempo ging matig maar de versnellingen van 30 seconden (elke drie minuten) die daarop volgden waren al een stuk beter. Ik kwam pas echt op dreef toen er op het einde van de training drie korte sprintjes getrokken moesten worden. Heerlijk om iedereen (bijna dan want Petra was de allersnelste) er vanaf te lopen, bij de laatste sprint zelfs de enige man in het gezelschap :-)

Het weekend eindigde met een fietstochtje van circa 34 kilometer op zondagochtend. De Berlijngangers (waaronder Wendy) liepen een zware heuvelachtige route door een aantal Parkstad gemeentes en ik tufde er op de fiets achteraan om ze te voorzien van eten en drinken. Ik heb dan wel een nieuwe fiets maar eerlijk gezegd ben ik een angsthaas op dat ding. De route was niet overal geasfalteerd dus ik heb behoorlijk zitten zweten onderweg. Modderige paadjes, grote waterplassen, heuveltjes af, door de brandnetels met korte broek en onderweg ook nog eens de groep van vijf uit elkaar zien vallen. En toen waren er nog maar vier, drie, twee… Uiteindelijk waren we allemaal, minus een, na 195 minuten bij de kroeg waar we een heerlijk biertje bestelden. 

De sprintjes van gisteren en de fietstocht van vanochtend hakten er overigens behoorlijk in. Tijd nu voor ‘bankhangen’ om de benen en dan met name de bovenbenen rust te gunnen.

