Gelezen: Schone Handen / Renxc3xa9 Appel

Het kan echt, een boek uitlezen tijdens Pukkelpop! Ik was vooraf reeds begonnen aan Schone Handen van Renxc3xa9 Appel en vrijdagochtend besloot ik het mee te nemen naar Hasselt. Er waren die dag een aantal rustmomenten en ’s middags hebben Marco en ik inderdaad een uurtje of twee in het gras bij The Shelter (voorheen Skate Stage maar nog steeds de ultieme Pukkelpop chillplek) gelegen met op de achtergrond de klanken van Cult of Luna en A Wilhelm Scream. Een aparte ervaring :-) 

Renxc3xa9 Appel is een van mijn favoriete thriller auteurs en ook dit keer werd ik niet teleurgesteld. Vlot geschreven, makkelijk leesbaar en herkenbare personages.
Hoofdpersonen zijn Sylvia en Eddy Eddie die eigenlijk alles hebben, twee gezonde kinderen, een groot huis en voldoende geld. Helaas is al dat geld niet geheel legaal want Eddie zit in het criminele circuit. Door allerlei gebeurtenissen begint na jaren het geweten van Sylvia te knagen en daarom besluit ze op een gegeven moment thuis weg te gaan met de kinderen. Eddie probeert haar op allerlei manieren terug te halen omdat ze teveel weet van zijn illegale activiteiten maar Sylvia geeft geen duimbreed toe met alle (nare) gevolgen van dien en een verrassende ontknoping.

Lekker boek voor tussendoor!

