Pukkelpop V

Hehe, de tweede Pukkelpop dag verliep een stuk relaxter dan de eerste dag. Er was volop tijd om te chillen en op de foto lees ik zelfs een boek met op de achtergrond de punk/hardcore/metal klanken van The Shelter, voorheen Skate Stage. Ik zag zes of zeven bandjes en mijn persoonlijke top drie staat hieronder in willekeurige volgorde…

Pete and The Pirates moesten vroeg aantreden in de Club maar deden dat met veel plezier. Leuk Brits indie bandje dat nog een beetje moet werken aan de presentatie maar wiens single in de vroege middag zorgde voor de eerste voetjes van de vloer.
The Futureheads gingen voor ondergetekende in de herkansing. Een paar jaar geleden in de grote Marquee konden ze me niet zo boeien maar nu kon ik de hoekig post-punk (denk Franz Ferdinand maar dan een stuk sneller) een stuk beter waarderen. De oude nummers zorgen voor herkenning maar ik ging pas echt los bij deze single. Lekker dansen ondanks pijnlijke voetjes!
’s Avonds moest er behoorlijk wat tijd overbrugd worden voordat The Rascals zouden aantreden. De wei was inmiddels volledig in bezit genomen door ontelbare Metallica fans en dansen bij Erol Alkan bleek onmogelijk net als bij Boys Noiz vanwege de enorme drukte bij de Dance Hall en de Boiler Room. Gelukkig maakten Miles Kane en zijn Rascals het helemaal waar. De indie-rock klonk iets minder gestileerd dan op plaat maar Miles zingt geweldig, heeft een grappige podiumpresentatie (en de groupies voor het uitkiezen!) en een fraai galmend gitaargeluid. Ik verheug me enorm op het weerzien met hem en poolaapje Alex in oktober. Miles en Alex op een podium als The Last Shadow Puppets, wat een feest moet dat zijn.

Maar eerst vandaag het vijfde weerzien met Bloc Party. Het zal me benieuwen…

NB: Beschrijvingen van bandjes vind ik altijd onzettend moeilijk. Ik maak dan ook graag gebruik van Wikipedia xc3xa9n Humo’s Grote Pukkelpop ABC boekje dat elk jaar garant staat voor veel leesplezier, waarvoor dank.  

