Een dagje Heuvelland4Daagse

Wandelen is iets heel anders dan hardlopen maar toch voelde mijn deelname aan de Heuveland4Daagse vandaag een beetje hetzelfde. Net als bij een hardloopwedstrijd was het druk bij het inschrijflokaal, moest er voor de start nog snel een toilet gezocht worden en had ik meer dan voldoende eten en drinken mee zodat er om klokslag 8.00 u. vertrokken kon worden voor 21 kilometer wandelen door het prachtige Heuvelland.
Het grote verschil met een hardloopwedstrijd is natuurlijk dat het vandaag niet om een eindtijd ging, er moest vooral genoten worden van het al het natuurschoon dat het Heuvelland te bieden heeft. Van enige competitie was dan ook geen sprake al denk ik dat een groot aantal wandelaars het wel als een uitdaging ziet om een aantal dagen achter elkaar heel veel kilometers te maken. Een mooi streven, nietwaar? 

Mijn moeder en een vriendin hopen het vier dagen vol te houden maar ik hield het bij een enkel dagje door ze vandaag illegaal (daginschrijvingen zijn helaas niet mogelijk) te vergezelen. De route voerde vanuit Berg en Terblijt meteen richting platteland en bos om via Margraten, Reymerstok, Termaar, Gasthuis en vele andere plaatsen, waar ik de namen alweer van vergeten ben, via een heuvelachtige route terug te keren naar het startpunt.
Bij dat eind- en startpunt was het uiteraard mogelijk om onder het genot van een drankje en een hapje bij te komen. Net als na een hardloopwedstrijd inderdaad :-)

Het blijft een clichxc3xa9 natuurlijk maar ik ben vandaag op plekjes geweestwaar het geweldig mooi bleek te zijn maar die ik nog niet eerderbezocht. En dat terwijl het Heuvelland zo dichtbij is. Het voelde als toerist in eigen regio…
Mijn voeten vonden het allemaal prima, gelukkig maar! Na een kilometertje of 10 begonnen de tenen ietwat te protesteren en na 18 kilometer voelde ik ook wel iets aan mijn (boven)benen maar al met al ben ik erg tevreden met mijn huidige staat. Het is dat er morgen een hardloopafspraak met Wendy staat anders had ik zeker overwogen om morgen nog een rondje of twee of drie mee te wandelen.

Wellicht een uitdaging voor volgend jaar?

