Geradbraakt (28)

Dit wordt een luie zondag, ik weet het zeker. Gisterochtend heb ik samen met Wendy, Natasja en nog wat VIPP-ers een 30 kilometer duurloop volbracht. Nee, zelf liep ik uiteraard niet maar ik ben met de fiets meegeweest om de lopers te voorzien van eten en drinken. Leuk om te doen maar nu ben ik geradbraakt! Mijn hele bovenlichaam doet pijn van al die kilometers in een rustig tempo (tussen de 10.5 en 11.5) rijden in een houding die ik niet gewend ben. Wat dat betreft bevalt ‘gewoon’ fietsen (of hardlopen!) me beter maar je moet iets over hebben voor het goede doel. Daarnaast was het ook nog eens uitermate gezellig want onderweg werd er volop geklets over vanalles en nog wat.

Zelf trainde ik twee keer. Maandag op de loopband met 10 x 2 minuten, wederom in een lager niveau dan voor mijn blessure. Ik liep van 8 naar 12.5 km met een gemiddelde hartslag van 137 en een max van 165.
Woensdag liep ik mijn 5.7 km rondje in een heerlijke miezerig regenbuitje om na 29/30 minuten terug bij huis te zijn! Belangrijk, geen last van mijn linkervoet. Volgende week ga ik heel rustig drie keer lopen, kijken wat mijn voet daarvan vindt.

Hm, achter de computer zitten is ook een slecht plan bij rug- en nekpijn voel ik nu, tijd om iets anders te gaan doen. Fijne zondag!

Update 10.55 u.: Ja, je ziet het goed aan de linkerkant van mijn blog. Mijn inschrijving voor de Tilburg Ten Miles als de halve marathon in Eindhoven is definitief via mijn werkgever geregeld. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik dat wel kan volbrengen in september en oktober.

