De kunst van het hardlopen : Work No. 850 van Martin Creed (27)

Mijn hardloopactiviteiten staan nog steeds op een laag pitje, ik blijf voorzichtig en trainde twee keer in de afgelopen week.
Op maandag deed ik voor het eerst sinds lange tijd een loopbandtraining. En al heb ik door het vele fietsen niet zo heel veel conditie verloren, snelheid (dat is relatief gezien mijn persoonlijke records hihi) daarentegen wel. Ik mocht dus voorzichtig beginnen met 6 minuten op 8 km per uur, 5 minuten op 9 km en ik eindigde met een minuutje op 13 km. Dat ging aardig want mijn gemiddelde hartslag was 138 en mijn max 167. Belangrijker, ik had geen last van mijn enkel.
Helaas had ik te vroeg gejuicht want dinsdagmiddag kreeg ik op mijn werk, ik zat notabene rustig aan de computer, ineens last van mijn linkerenkel en die pijn werd in de loop van de avond steeds erger. Woensdagochtend kon ik nauwelijks lopen maar wonder boven wonder, een dagje later ging het alweer een stuk beter en 48 uur nadat de pijn was komen opzetten was die ook weer verdwenen. Vreemd!

Zaterdag ben ik voor het eerst sinds hele lange tijd weer eens met de groep naar buiten geweest. Het was warm maar gelukkig voerde de route van circa 5/6 km over de hei waar genoeg schaduw te vinden was. Er moest elke 5 minuten 1 minuutje versneld worden en dat ging best aardig. Na dat rondje besloten Natasja en ik om de groep te verlaten en op eigen tempo terug naar de sportschool te lopen. Gewoon om even te checken hoe mijn linkervoet hierop reageerde. Die vond het prima en de onverklaarbare pijn aan mijn enkel is ook niet meer teruggekomen.

Ga je trouwens binnenkort, maar in ieder geval vxc3xb3xc3xb3r 16 november 2008 naar Londen? Bezoek dan, net als ik over een aantal weken, de Tate Brittain want daar is een apart kunstproject te zien. Bibman attendeerde mij vandaag op het project van ene Martin Creed genaamd ‘Work No. 850‘ waarin hardlopers zo hard mogelijk lopen door de grote neoklassieke gallerij. Een soort lopen voor je leven want zo zijn de hardlopers gexc3xafnstrueerd door de kunstenaar. Meer over de achtergrond lees je via de site van Tate Brittain of bekijk het filmpje. Sowieso een mooie gelegenheid om dit museum te bezoeken want de Tate Modern bezocht ik al vaker, de Brittain variant nog nooit.

NB: Wel jammer, uit veiligheidsoverwegingen mogen de bezoekers niet hardlopen…

