De eerste 8500 meter op de weg en geen marathon in Eindhoven (26)

Hey, I put some new shoes on
And suddenly everything’s right
I said, hey, I put some new shoes on and everybody’s smiling
An it’s so inviting
Oh, short on money
But long on time
Slowly strolling in the sweet sunshine
And I’m running late
And I dont need an excuse
‘Cause I’m wearing my brand new shoes

Na een aantal weken mocht ik maandag weer voorzichtig starten met hardlopen. Geen interval op de loopband maar gewoon een stukje hobbelen op de weg. Vanuit de sportschool liep ik een rondje Schelsberg (3500 meter) in 20.25 minuten, het voelde goed. Ik had wel een beetje last van mijn tenen maar dat kwam waarschijnlijk omdat in mijn huidige (anti-pronatie) hardloopschoenen extra zooltjes lagen waardoor mijn schoenen krapjes zaten.
Ik nam gisteren de proef op de som door met mijn neutrale Karhu’s op pad te gaan. De zooltjes en de schoenen zaten perfect en de 5000 meter liep ik in 27/28 minuten. Ik heb daarom meteen nieuwe neutrale hardloopschoenen gekocht. Na Asics en New Balance heb ik nu een paar Brooks schoenen met paarse accenten. Morgen ga ik ze voor de eerste keer testen.

Fietsen deed ik ook nog, ben net terug van een rondje Parkstad in 20 km en op de sportschool deed ik nog een programma van 20 minuten op woensdag. En verder? Tja, de marathon van Eindhoven heb ik definitief van mijn loopagenda afgehaald. De tijd is wat mij betreft te krap om goed voorbereid aan de start te zijn en het risico op overbelasting is natuurlijk ook aanwezig als ik nu weer vol voor een marathon moet gaan trainen. Zuur maar het is niet anders. En ach, misschien is die midwintermarathon in Apeldoorn iets voor me. Kan ik in ieder geval niet gaan zeuren dat het te warm is :-)


