De eerste x en de laatste x

De eerste x en de laatste x… De overeenkomst tussen beide songtitels is Doe Maar. Je weet wel, dat immens populaire Nederpop bandje uit de jaren 80. Ik was destijds te jong om de echte hype xc3xa9n de diepere betekenissen van sommige songteksten (Is Dit Alles?) te begrijpen maar mijn oudere zus was gek op de muziek van Doe Maar. En op Ernst Jansz geloof ik :-) Inmiddels ben ik een aantal jaartjes ouder, staan alle cd’s van Doe Maar in de Blogparty cd kast en ondanks het feit dat ik toen geen fan was blijk ik nog alles van voor tot achter mee te kunnen zingen inclusief alle achtergrondkoortjes.

En waarom ik ze dan net nu meekwaak? Collega Indindo heeft een aantal weken geleden tickets gewonnen voor een try-out show (als voorbereiding op twee concerten in de Kuip) van de band in 013 vanavond en ik mag mee! Ik heb alle ceedeetjes afgestoft en heb de laatste dagen naar Skunk en Doris Day en andere Stukken geluisterd. En op weg naar Tilburg nog snel even 4US luisteren.

Jeugdsentiment maar omdat de muziek (reggea/ska-achtige deuntjes) zo tijdloos is wel ontzettend leuke jeugdsentiment. De eerste x en tevens de laatste x Doe Maar voor mij! En nu nog even oefenen natuurlijk want onderstaand nummer schijnen ze ook te spelen!

