Blog over je vader dag 2008: Het delen van karaktereigenschappen

Aan vader- en moederdag wordt in het ouderlijk huis van Blogparty niets gedaan. Vooral mijn vader is wars van al dat gedoe en zelfs zijn eigen verjaardag zou hij het liefste overslaan. Heel anders dan mijn moeder (waarover ik blogde op moederdag) die altijd in is voor een feestje.
Maar op wie lijk ik nu het meeste? Op mijn vader dus! We hebben heel veel karaktereigenschappen gemeen en eerlijk gezegd is dat soms best confronterend en het zorgde in het verleden (maar ook nu nog weleens) voor fikse botsingen tussen mijn vader en mij.

Van vroeger herinner ik me vooral dat mijn vader heel veel aan het werk was. Hij heeft jaren in 3- en 5 ploegendienst gewerkt en als kind leek het net alsof hij nooit thuis was. Maar gelukkig was er af en toe tijd om samen naar het voetballen te gaan. Jaja, daar gaan we weer met dat eeuwige voetbal, het kwam ook al ter sprake in het postje over mijn moeder met het verschil dat het toch echt mijn vader was die me als 5-jarig meisje voor het eerst mee nam naar het voetbal. Nu verschillen we vooral van mening als het over Roda JC gaat en daar zou ik zelfs een aparte post aan kunnen wijden :-)

Een bijzondere band had ik ook met de vader van mijn vader, opa Pie. Regelmatig zochten mijn zus en ik hem op in het verzorgingstehuis en ook al leek het alsof hij het niet leuk vond als we langskwamen, stiekem vond hij het vast geweldig. Wat dat betreft lijkt mijn vader heel erg op zijn vader… Toen opa Pie in 1987 stierf was dat een enorme schok en het was ontzettend lief dat ik als aandenken zijn trouwring kreeg. Mijn eerste salaris is derhalve terechtgekomen bij een goudsmid die van de ring een hanger maakte. Tot op de dag van vandaag is dat een van mijn meest dierbare bezittingen en je zult me dan ook nooit zonder dat kettinkje zien. Papa, ook al zijn we allebei hartstikke ‘miemelig’ (aan dat woord hebben wij saampjes een geheel eigen invulling gegeven!) en ben je soms knorrig, je bent lief en ik weet dat je trots op me bent!

Dikke kus x

