Een stukje fietsen in de buitenlucht en drie dagen hobbelen op Pinkpop (22)

Ja hoor, Blogparty zit nog steeds op de fiets en ondanks dat mijn linkervoet die drie dagen hobbelen op Pinkpop niet zo zag zitten heb ik vanochtend groen licht gekregen van de osteopaat om deze week weer eens een stukje te hardlopen. Vanochtend had ik overigens mijn tweede behandeling en dit keer kwam er gelukkig geen gekraak aan te pas. Over twee weken afspraak nummer drie…

Zowel op maandag als vrijdag werkte ik de fietstrainingen af in de sportschool maar woensdag week ik vanwege de warmte uit naar buiten. Nou euh, die 15 km waren niet echt aan mij besteed. Het is doodeng om hard bergaf te fietsen, mijn rsi-gevoelige polsen protesteerden bij elke drempel, ronduit smerig zijn al die muggen en andere ‘vliegbeestjes’ in mond en ogen en het schakelen bergop ging ook niet van een leien dakje. Ik voelde me net een beginneling en heb besloten dat ik liever 15 km hardloop. En dat terwijl ik vrijdag op de sportschool al diverse uitnodigingen kreeg om mountainbike routes van 35 km te gaan fietsen. Die sla ik graag af :-)

Pinkpop dan! Ik zag verspreid over drie dagen maar vier bandjes (en heel veel bandjes van veraf) en die score is te laag. Het was niet alleen mijn voet die protesteerde tegen drie dagen van podium naar podium wandelen maar bij nader inzien stonden er txc3xa9 weinig bands op het programma waar ik normaal ook een kaartje voor zou kopen. Sowieso jammer dat een aantal bandjes tegelijkertijd geprogrammeerd stonden maar dat is nu eenmaal ‘festivalleed’.
Wat zag ik dan wel? Op vrijdagavond in de tent Porcupine Tree en hun progrock bleek live ook harstikke gaaf te zijn. Heerlijke binnenkomer! Op zaterdag mocht Justice aantreden in de tent. De Franse dance (denk Daft Punk) kon mij op cd niet zo bekoren maar bracht me ‘live’ aan het dansen (ondanks mijn pijnlijke linkervoet) net als duizenden andere bezoekers in de tent, waaronder Simon – Kaiser Chief – Rix en drie Editors bandleden.
De terugkeer van The Verve was een hele fraaie, frontman Richard Ashcroft heeft nog steeds een prachtstem en is heerlijk arrogant. Volgende keer graag in een donkere zaal met heel veel oud werk. Na het voor mij tegenvallende Wombats optreden (na drie nummers ben ik een plekje in de schaduw gaan opzoeken) wist ik me na een meet & greet met hardloper Hans en dochter nog te motiveren voor de Braziliaanse metal van Cavalera Conspiracy van de broertjes Igor en Max Cavalera, voorheen Sepultura, old skool dus!

Verder vond ik het vooral erg gezellig en vond ik het super tof om vrienden en bekenden te ontmoeten in die hele grote achtertuin in Landgraaf. Je bent daar volgende week overigens van harte welkom tijdens de CZ Megaloop
Tegen de avond had dit meisje het helemaal gehad en hobbelde ze met bus, trein en auto terug naar huis. Gelukkig hebben we de foto’s nog.

free music

