Fontys Info avonden

Het gaat niet goed met de hoeveelheid aanmeldingen van nieuwe studenten bij Fontys. Ok, de pabo was vorig jaar al problematisch maar nu zet de negatieve spriraal ook door naar andere opleidingen. Balen want dat heeft uiteraard ook consequenties voor de ondersteunende diensten bij mijn werkgever waaronder mijn eigen afdeling, mediavoorzieningen. Nu heb ik al eens eerder een bezuinigingsronde meegemaakt maar om een of andere reden stemmen de berichten me deze keer een stuk somberder.

Twijfelende schoolverlaters krijgen overigens volgende week nog een kans om kennis te maken met mijn werkgever. Na de Open Dagen in maart 2008 waar ik al eerder over schreef zijn er nu een aantal Info Avonden. Zo kun je op 5 juni terecht in Venlo en Roermond. Een week later, op 12 juni, ben je van harte welkom in Sittard.

Eigenlijk zou ik blij moeten met bovenstaande foto die ik gisterochtend maakte bij Bischoppelijk College Broekhin in Roermond want ook voor deze Open Avonden draait de PR campagne op volle toeren. Het is alleen zo jammer dat ik de achtergrond ken en dat het erop lijkt dat dit een noodgreep is om meer studenten over de streep te trekken. In het positieve zie ik dus meteen iets negatiefs. Maar goed, ik hoop dat het werkt en dat studenten zich nog massaal gaan aanmelden! Dat is wel zo prettig voor de werksfeer…

