Verkeerde looptechniek? (20)

Alweer een weekje fietsen achter de rug :-( Vorige week zou ik eigenlijk voorzichtig mogen beginnen met een stukje hardlopen maar toen ik dinsdagmiddag op de sportschool kwam bleek dat mijn voet daar anders over dacht. Al de hele middag had ik op mijn werk pijn met lopen dus een half uurtje op de loopband zag ik niet zitten. Ik ben maar weer op de fiets gekropen en mocht een heuvelprogramma van 24 minuten doen. Na het fietsen raffelde ik drie rondjes fitness af.
De training van donderdag sloeg ik over maar zaterdagochtend sleepte ik me met veel tegenzin naar de sportschool. Toen iedereen om 9.30 u. lekker naar buiten ging om op de hei te gaan hardlopen stapte ik op de fiets voor twee programma’s van elk 20 minuten. Het begint te wennen want mijn eindscore’s waren nog nooit zo hoog. Hoe ze die scores uitrekenen weet ik overigens nog steeds niet. Iets met gewicht, weerstand en het aantal omwentelingen geloof ik…

Na een weekje afwezigheid mocht ik net bij de fysiotherapeut langs. Uiteraard heb ik hem meteen op de hoogte gesteld van het feit dat de klachten niet over zijn. Gisteren slenterde ik bijvoorbeeld drie uurtjes door Brussel en ik ben nog nooit zo blij geweest om mijn auto te zien want mijn linkervoet voelde na die uurtjes pijnlijk en zeer vermoeid aan.

Na de gebruikelijk elektrotherapie (kriebelende stroomstootjes) werd mijn voet weer van allerlei kanten bekeken en gekneed en vooral dat laatste was zeer pijnlijk. Om mijn looptechniek te bepalen mocht ik daarna een paar minuten wandelen en zeer rustig lopen (tot 8 km per uur) op de loopband. Hm, met mijn paarse docs aan was dat nogal pijnlijk en het voelde ook nogal suffig omdat zowel de fysio als zijn stagiair continu naar de afwikkeling en de stand van mijn voetjes aan het turen waren. Wel met resultaat want het blijkt dat ik met mijn rechtervoet nogal naar binnen trek en dat compenseer ik dan door voornamelijk op de buitenkant van mijn linkervoet te lopen. En daar schijnen de klachten dus van te komen. Geen idee of dat nu ook verband houdt met die MarsVoet, dat moet ik donderdag even navragen. Dan moet ik namelijk terug mxc3xa9t mijn hardloopschoenen en dan wordt er onder andere aan die looptechniek gewerkt.

Zo meteen mag ik het trouwens wel proberen op de loopband in de sportschool omdat ik dan de juiste schoenen met goede demping aan heb. Maar bij pijn moet de fiets worden opgezocht. Wordt vervolgd…

