Kinderlokker 2.0

Weet je het nog? Dat je ouders vroeger zeiden dat je niet met vreemde mannen mee mocht gaan of snoepjes mocht aannemen? Ik zie het nog zo voor me, mijn moeder die me waarschuwde en me met klem vertelde dat ik dan meteen naar huis moest komen en het liefst heel hard hollend.
Maar de meesten onder ons weten het allang, de moderne kinderlokker zit op internet en doet aan grooming. Het voor mij schokkende relaas van twee zusjes (toen 10 en 13 jaar) die drie jaar lang het slachtoffer waren van grooming was net te zien in een speciale uitzending van NOVA. Meer informatie vind je op de site van NOVA zelf en de uitzending is wellicht op korte termijn te zien via Uitzending Gemist.
Een vreemde man was vroeger vaak al van verre afstand te herkennen maar dat is op het internet net even anders…

Ik vind het internet helemaal geweldig en draag dat veelvuldig uit naar anderen, alleen al door het schrijven op dit blog. Ik heb ook weinig moeite met het open karakter van de diverse ‘social networking’ sites waarin ik participeer. Toch mag je nooit je ogen sluiten voor de negatieve kanten! 

