Fietsen, fietsen, fietsen en langs de kant bij de Heideloop (19)

Inderdaad, dat ben ik daar in de verte op de foto! Door mijn blessure werd het vanmiddag de Heideloop kijken inplaats van zelf meelopen. Jammer, want na twee keer de 5 mijl wedstrijd zou ik vandaag mijn debuut maken op de 10 mijl.
Ach, het was toch veel te warm en een aantal van mijn loopmaatjes waren maar al te blij dat ik met bekertjes water langs de kant stond. Dat leverde soms verbaasde blikken van andere lopers op maar ja, ik had niet voldoende water voor iedereen. De Heideloop is overigens een zware wedstrijd (licht heuvelachtig, verschillende ondergronden) over hei en door bos en misschien was het maar goed dat ik vandaag niet mee kon doen.

Ik heb de afgelopen week vooral gefietst in de sportschool om mijn conditie te behouden en mijn energie kwijt te kunnen. En dat fietsen is dus niet rustig trappen maar pittig doortrappen waarbij je score elke keer genoteerd wordt. En dan te bedenken dat ik helemaal niet zo’n fietser ben. Ik vind het ontzettend moeilijk om zo’n programma goed in te delen en om nog iets over te houden voor de laatste paar minuten. Dinsdag fietste ik in ieder geval 2 x 20 minuten en deed ik nog wat fitnessoefeningen. Donderdag mocht ik een heuvelprogramma van 40 minuten fietsen terwijl ik op vrijdag weer 2 x 20 minuten op de fiets zat. Tel maar uit, 2 uur op volle kracht fietsen, ik kon op vrijdagavond geen fiets meer zien :-)

Gelukkig had de fysiotherapeut die me zowel woensdag als vrijdag behandelde goed nieuws. Vanaf maandag mag er weer heel voorzichtig gelopen worden, op zachte ondergrond of op een loopband. Dat ga ik dinsdag dus proberen. Maar… bij pijn moet ik direct stoppen en moet mijn voet gekoeld worden. De volgende date bij de fysio staat gepland voor 19 mei en ik ben benieuwd wat ik hem dan kan melden. Wordt vervolgd…

free music

