Klein nieuws

Het is absoluut niet nieuw (moet een blog eigenlijk altijd iets nieuws bevatten?) maar omdat onderstaand stripje zo leuk is toch nog even aandacht voor de handige website TinyUrl. Via deze site kun je ellenlange links een stuk korter maken zodat je ze gemakkelijker kunt verwerken in bv. een e-mail. De links breken dan niet meer af en klikkers hoeven niet meer eindeloos ‘copy & paste’ toe te passen. Voorbeeld, http://www.google.nl/blogsearch?hl=nl&q=blogmoeheid&btnG=Zoeken+in+blogs&lr=lang_nl wordt dan http://tinyurl.com/69f9t4

Over blogmoeheid gsproken… ik had het laatst al over het ontbreken van inspiratie en de vaste lezer zal het niet ontgaan zijn dat er de laatste weken een stuk minder geblogd wordt op deze plek. Niet dat ik last heb van blogstress maar een combinatie van factoren zorgen ervoor dat hier tijdelijk wat minder berichten verschijnen. Een soort bezinning van waar ik met dit blog naar toe wil en/of moet. Als er al sprake zou zijn van een soort ‘moeten’ want de belangrijkste reden om hier te schrijven is natuurlijk dat ik het leuk vind.

Zelf beschouw ik mijn blog nog steeds als een lifeblog maar dat neemt niet weg dat ik her en der gelinkt sta onder diverse categoriexc3xabn. De een plaatst me bij hardloopblogs, de ander bij muziek- of biblioblogs. Dat zet me soms aan het denken want moet ik niet weer eens wat schrijven over mijn werk of ben ik laatst nog naar een interessant concert geweest of hxc3xa9, is het boek dat ik gelezen heb de moeite waard om erover te schrijven? En als ik dan besloten heb om erover te schrijven ga ik achter de computer zitten en pats boem, alsof alle ideetjes meteen weg zijn. Normaal bleef ik dan broeden op bepaalde postjes, zocht ik naar een manier om mijn eigen mening naar voren te brengen maar de laatste weken bekruipt me weleens het gevoel: Waar doe ik het eigenlijk allemaal voor en zijn mijn stukjes wel interessant genoeg? Want al blijft het een persoonlijk blog, ik vind het super tof om reacties te krijgen en natuurlijk vraag ik me bij schrijven ook af wat een ander eraan zou kunnen hebben. Dit heeft de laatste weken tot gevolg dat ik dan maar niets schrijf.

Hm, de titel van deze blog is klein nieuws en eigenlijk wilde ik alleen een linkje naar die handige website plaatsen… Het gevolg is dat ik schrijf over blogmoeheid en hoe ik daar de laatste weken tegenaan kijk…

Neem het me maar niet kwalijk, dat is over een paar dagen overgewaaid en dan val ik jullie allemaal weer volop lastig met de stand van zaken betreffende mijn MarsVoet of met het feit dat de workshops Informatievaardigheden voor Pedagogiek dreigen uit te lopen op een grote sof. En natuurlijk, wat beweert Nicholas Carr allemaal in zijn boek ‘The Big Switch‘? Ik sleep het al weken overal mee naar toe en het einde is bijna in zicht. 

Laat me dus maar even :-)

Update 16.15 u.: Collega Sybilla weet het ook op een fraaie manier te verwoorden!

