Life On Mars (18)

Het is een beetje stil hier, ik heb een kleine blogvakantie genomen en ik raas van de ene trainingsblog door naar een nieuwe. Veel te melden op hardloopgebied is er overigens niet want ik heb strompel al een aantal dagen door huize Blogparty met een pijnlijke linkervoet. De enige training waar ik iets over kan melden is die van afgelopen dinsdag toen de mountainbike route van 15 km op het programma stond. Helaas begaf mijn linkervoet het na een uur en dat hield in dat ik wandelend terug moest naar het beginpunt. Een pijnlijke 40 minuten durende sessie :-(
Het was te laat om de huisarts te bellen en vanwege de vrije dagen kon ik pas vrijdagochtend een diagnose laten stellen. De huisarts twijfelde tussen een ‘gewone’ overbelasting en een MarsVoet en stuurde me door naar de fysiotherapeut. Daar werd meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn voet te laten bekijken/betasten door een stagair. Dat jochie moet ook leren natuurlijk :-) Beiden stelden een MarsVoet vast en dat houdt in dat ik voorlopig niet mag hardlopen. Ai! Het ‘voordeel’ nu is dat ik ook niet kan lopen want al voel ik in rust niets aan mijn voet, wandelen en zelfs door het huis strompelen is pijnlijk zeker als ik mijn voet netjes afwikkel zoals de fysio gezegd heeft. Ik moet overigens wel in beweging blijven, het meest geschikt hiervoor is een zachte ondergrond maar het wandelen gaat in een zeer traag tempo.

Niet geheel onbelangrijk, ik word er behoorlijk chagrijnig van, dat niet sporten. Ik had me veel voorgesteld van mijn vrije dagen maar daar is in de praktijk niets van terechtgekomen. En die fraaie estafette bierloop van morgen moet ik ook laten schieten. Gelukkig schijnt het zonnetje, ga ik vanmiddag op een terras bijkletsen met She, participeert mijn held in een leuk liedje voor een goed doel en komt The Music op 9 juni eindelijk met een nieuwe single. Een clipje is er nog niet maar via de site kun je een stream beluisteren. Klinkt veelbelovend maar ja, ik ben niet objectief in deze :-)

Fijn weekend allemaal!

