Een piepende blogparty, een pijnlijke enkel en wat linkjes (17)

Ga ik het nog hebben over de Bekerfinale van gisteren? Nog heel even dan, al ben ik inmiddels over de teleurstelling heen en blijf ik bij mijn eerdere constatering (zie de blogpost van zondag) dat het een slechte wedstrijd was waarin Feyenoord iets beter was en waarin scheidsrechter van Hulten mijn club helaas niet de mogelijkheid bood om op 1-1 te komen. Anyway, gelukkig hebben we de foto’s nog :-) Hopelijk volgt mijn stem ook snel want die was ik gisteren vanaf de 60e minuut volledig kwijt. Een uur na het laatste fluitsignaal kon ik weer heel voorzichtig piepen maar een rare gewaarwording was het wel. Ik blijk verbaal toch meer mee te leven (in positieve zin, dat mag duidelijk zijn) dan ik voorheen had gedacht.

Deed ik zelf nog wat de afgelopen week? Ja, maar de trainingen verliepen niet al te voorspoedig vanwege wat kleine pijntjes. Is dat dan al de invloed van het opvoeren van de trainingsarbeid? Hm, hopelijk niet want dat belooft weinig goeds voor de komende maanden. Maandag begon in ieder geval prima want mijn kilometers met oplopende snelheid volbracht ik zonder enige problemen. Ik deed er een op 11, 12, terug naar 11 en de laatste op 12 kilometer per uur waarbij de laatste 100 meter op 15 km per uur gelopen moeten worden. Mijn maximale hartslag was 175, het gemiddelde 149.
Donderdagavond heb ik in 67 minuten 12 kilometer gelopen maar had ik de eerste 20 minuten van de training last van mijn linkerbeen en voet. Dat ging uiteindelijk over maar krap 22 uur de training kon ik bijna niet meer lopen en dat terwijl ik de vrijdagmiddag veelal zittend achter de computer had doorgebracht.
Irritant want op zaterdagochtend tijdens een rondje Schelsberg van 3.5 kilometer op tempo (16:53) bleek ik er ook nog last van te hebben net als tijdens het uitlooprondje en de uren na de training. Geen idee waar het aan kan liggen want mijn schoenen zijn pas 8  maanden oud (gemiddeld doe ik 12 maanden met een paar) en veel duurloopjes heb ik er nog niet mee gelopen. Voorlopig hou ik het even op het opvoeren van de trainingen.

Dan nog een aantal linkdumpjes… Van Marie-Josxc3xa9 kreeg ik een interessant artikel uit The Guardian toegestuurd. Lees hier alles over een bijzondere halve marathon in Londen die ook voor muziekliefhebbers interessant is.
En naast LCD Soundsystem, waarover ik eerder al schreef, heeft nu ook de Belgische band Goose een mix voor Nike gemaakt. Je kunt hem hier nog niet kopen, ernaar luisteren kan via MySpace.
Op zoek naar een digitale personal trainer? Check dan epuls, je ‘personal trainer anywhere anytime’. Ik heb epuls (nog) niet nodig en heb daarom geen account aangemaakt maar gexc3xafnteresseerden kunnen op de site terecht voor o.a. een introductiefilmpje.
Last but not least, ik zit niet te wachten op beelden van mezelf tijdens grote hardloopevenementen maar RunnersTV heeft wel mooi een innovatie Oscar gewonnen. Via RunnersTV is het mogelijk om jezelf hardlopend terug te zien en dat schijnt behoorlijk populair te zijn. Niet bij ondergetekende want die slaat de beelden altijd netjes over :-)

