De blogtips van WoW!ter

Ze zijn alweer van een paar weken geleden, de blogtips van WoW!ter maar pas nu kan ik het lijstje compleet afvinken. Nou ja, niet helemaal want een aantal punten leveren nog wat problemen op maar ik heb ze in ieder geval allemaal doorgenomen. Het zijn tips waarmee je de zichtbaarheid en terugvindbaarheid van je (biblio)blog kunt verhogen. Als je dat zou willen tenminste :-)
Ik ga de punten hier niet een voor een benoemen, klik daarvoor op de link hierboven maar heb wel nog wat vragen en opmerkingen…

Biedt naast RSS feeds ook een e-mail optie aan zodat mensen die geen RSS gebruiken via e-mail op de hoogte worden gehouden van nieuwe berichten. Klinkt fraai en logisch maar ik krijg de e-mail optie van web-log en Feedburner met geen mogelijkheid aan de praat. Er is blijkbaar toch iets fout met mijn Feedburner account. Sowieso raar, ik heb twee feeds, net als bij Technorati zoals diezelfde WoW!ter laatst ook al wist te melden. Iemand enig idee? Oh ja, ik krijg de ‘mail widget’ wel in mijn blog geplaatst maar krijg een foutmelding zodra ik daar mijn e-mail adres invul. Iets met ‘feed not found’ of iets dergelijks.

Maak een ‘about’ page. Die is al maanden in de planning maar het komt er steeds niet van. Ik ben nog steeds van mening dat iedereen die mijn blog een paar weken volgt geen ‘about’ page nodig heeft maar snap wel waarom het handig en leuk zou kunnen zijn. Wordt aan gewerkt…

Vermeld je (blog) adres in alle privxc3xa9 en werkgerelateerde mailtjes die je verstuurt. Klinkt logisch en soms geef ik er dan ook gehoor aan. Toch twijfel ik vooral bij de werkgerelateerde mailtjes. Wat heeft docent x, die ik een mailtje stuur over zijn collectievormingsbudget, te maken met het wel en wee van mijn cavia’s? Raar, want mijn blog is openbaar en wie weet is docent x heel erg gexc3xafnteresseerd in mijn huisdieren en/of muzikale voorkeuren en toch doe ik het niet altijd.

Meld je blog aan bij een groot aantal bibliotheek gerelateerde blogzoekmachines. Daar heb ik nog niets mee gedaan en ik denk ook niet dat het er in de toekomst van komt. Ik twijfel na bijna drie jaar nog steeds of dit blog wel een ‘echt’ biblioblog is. Misschien dat ik alleen mijn werkgerelateerde blogpostjes kan aanmelden?

Schrijf veel blogpostjes met lijstjes, daar zijn lezers (volgens WoW!ter) gek op. Ahum, ook hierop moet ik een antwoord schuldig blijven. De enige lijstjes die hier tot dusver gepubliceerd worden zijn mijn cd,- single- en concert lijstjes aan het einde van het jaar. Misschien is een boekenlijstje niet eens zo’n slecht idee, daar zal ik nog eens over nadenken.

Maar de allermooiste uit het lijstje is toch die tip waarin geadviseerd wordt om er op uit te trekken in de blogwereld. Met andere woorden, reageer op andere blogs en laat je blogadres achter. Dat doen sommige mensen wel heel erg frequent ;-)

