Parelloop – Brunssum 06/04/2008

Joepie, het is me gelukt! Ik had vandaag 24:08 minuten nodig om 5 km te lopen. Dat is exact twee minuten sneller dan ik vier jaar geleden nodig had in mijn allereerste wedstrijd tijdens diezelfde Parelloop. Een verbetering van 30 seconden per jaar, als dat geen motiverende score is ;-)

Maar wat valt er verder nog te zeggen over vandaag? Dat het weer een stuk beter was dan voorspeld? Dat de zon zich veelvuldig liet zien? Dat het heel gezellig was met de hele club van mijn sportschool? Dat het net als vorig jaar dringen was net na de start maar dat ik me nu brutaal naar voren duwde? Dat mijn 1e en 5e kilometer het snelste waren? Voor beide had ik namelijk 4:46 minuten nodig. Dat ik voor die andere kilometers respectievelijk 4:50, 4:52 en 4:56 nodig had? Dat het super is om al die snelle mannen en vrouwen op de 10 km te zien maar dat het heel jammer was dat winnaar Moses Masai het wereldrecord miste? En dat ik hxc3xa9xc3xa9l erg blij was toen de finish in zicht was en ik mijn doel bereikt had!’s Middags ben ik nog even op de Brunssummerheide gaan kijken om mijn loopmaatjes van sportschool VIPP aan te moedigen. Voor de eerste keer was er tijdens de Parelloop ook een halve marathon en die voerde door een aantal Parkstad gemeenten. Ik hoorde veel lopers mopperen over het zware parcours maar dat is niet vreemd als je heuvel op, heuvel af mag op onverharde paden van de hei. Ben sowieso benieuwd of dit een vervolg krijgt want deze halve marathon schijnt de eerste stap te zijn op weg naar een hele marathon in de Parkstad regio.

En nu? Met de benen hoog en nadenken over een nieuw doel.

