Voorbereiding op de Parelloop (14)

Als voorbereiding op de Parelloop van morgen liep ik de afgelopen week twee keer op de loopband en een keertje buiten. Maandag mocht ik 3x 3/2/1 en 2x 1 minuut lopen. De startsnelheid was 11 km per uur, het laatste minuutje ging op 17 km per uur. Mijn maximale hartslag was 175, het gemiddelde 146.
Woensdag had ik een vrije training en dan zijn 15 snelle minuutjes altijd favoriet. Het ging heerlijk van 12 tot 16.2 km per uur met een lage maximale hartslag van 167 en een gemiddelde van 138.
Donderdagavond liep ik mijn vaste 5700 meter rondje in een heel rustig tempo. Zonder hartslagmeter, zonder horloge, lekker op gevoel met relaxte nummers op mijn iPod. Ik was na ongeveer 31 minuten weer thuis.

En ja, nu zou ik eigenlijk klaar moeten zijn om mijn doel te bereiken. Je weet wel, 5000 meter hardlopen onder de 24:41 minuten want dat is mijn PR. Dat betekent sowieso dat ik minimaal 12 seconden sneller moet zijn als in 2007. Aan het weer zal het niet liggen. De verwachting is dat 7-8 graden is met af en toe een regen- of hagelbui en eventueel een onweersklap. De start is om 11.15 u. en ik loop in de Business Run voor mijn eigen sportschool VIPP. Gelukkig belde Wendy net dat ze nog een VIPP shirtje voor me had want lopen in een topje gaat me in dit weer net iets te ver. En shirtjes met lange mouwen hebben we bij VIPP niet :-)

Wie hopelijk ook klaar is voor zijn doel is Micah Kogo. Deze meneer gaat net als vorig jaar een aanval doen op het wereldrecord op de 10 kilometer en dat record miste hij toen op 5 luttele seconden. Maar 27:07 is nog steeds heel erg snel :-)

Morgen meer…

