Heel Nederland beweegt maar niet bij Fontys Sittard!

Schreef ik vorige week nog enthousiast over het FontysFit initiatief van mijn werkgever, vandaag ben ik iets minder enthousiast. Nou ja, met het doel om een structurele bijdrage aan het welzijn van Fontys medewerkers te leveren is nog steeds niets mis maar de lunchwandeling van net, in het kader van Heel Nederland Beweegt, was een grote sof. Aantal ingeschreven deelnemers… twee, waaronder ondergetekende en collega Marlie. En zo liepen wij dus in het bezit van een alleraardigst lunchpakketje achter onze voorloper aan. Die voorloper was een 2e jaars student van de Sporthogeschool Tilburg en ik hoop niet dat de jongeman teleurgesteld was toen bleek dat hij met ons op stap moest. Hij liet in ieder geval niets merken want het was best gezellig. En de caloriexc3xabn van het broodje gehakt ben ik hopelijk alweer kwijt na een half uurtje beweging.

Excuses zijn er altijd maar volgens mij waren er op het moment van wandelen niet al te veel lessen in het gebouw dus dat telt even niet. En dan te bedenken dat het gebouw in Sittard ook onderdak levert aan de Sporthogeschool. Ik had in ieder geval verwacht dat ik een aantal docenten van die opleiding zou aantreffen. Maar goed, voor die eventuele halve/hele marathon training zal ik moeten verkassen naar Eindhoven of Tilburg want van al die collega’s in Sittard hoef ik weinig te verwachten.

Marlie, volgende week weer? :-)

